'Zeven volle B747 full-freighter-vliegtuigen op jaarbasis'
Wat doet Kuehne+Nagel precies voor FleuraMetz?
Wij organiseren alle luchtvracht voor FleuraMetz. Omdat we dit nu geruime tijd doen, weten we een goede schatting te maken van wat we kunnen verwachten. Daarnaast hebben we op de dag zelf contact over exacte aantallen en aanlevertijd. Verder regelen we alles rondom het transport. We reserveren ruimte in het vliegtuig, zorgen dat de zendingen op het vliegveld aankomen, sturen de aangifte naar de douane en maken de vrachtpapieren.
Waar vliegen jullie allemaal naartoe?
We doen zowel import- als exportluchtvracht voor FleuraMetz. Denk dus aan bloemen vanuit Ecuador of Afrika naar Nederland maar ook bloemen vanuit Nederland naar Amerika, Australië en Canada. Daarnaast vliegen we ook naar ‘Flying Dutch Flower’-bestemmingen als Hawaï, Peking, Dubai of Istanbul en bestemmingen binnen Europa.
Om hoeveel vracht gaat het ongeveer?
Je kunt gerust uitgaan van 600 ton pure export op jaarbasis. Met import komt daar nog ruim 100 ton bij. Dit komt neer op zeven volle B747 full-freighter-vliegtuigen op jaarbasis.
Hoe vaak hebben jullie contact met FleuraMetz?
Eigenlijk iedere dag telefonisch, vooral met de afdeling USA en Canada. Daarnaast zien we elkaar regelmatig, om bijvoorbeeld een nieuwe vorstverpakking te bespreken of een piekmoment zoals Valentijn door te nemen.
Hoe verloopt de samenwerking met FleuraMetz?
We hebben een uitstekende samenwerking met FleuraMetz. Soms gaat overleg met klanten moeizaam. Bij FleuraMetz gaat het contact van een leien dakje, jullie zijn erg soepel en professioneel. Wel proberen we zoveel mogelijk mee te denken. Zendingen voor New York rijden we bijvoorbeeld altijd eerst naar Londen, omdat hier meerdere vluchten per dag naar New York gaan. Mocht er dan een vlucht gemist worden, dan heeft de vracht maar een paar uur vertraging in plaats van een hele dag.
bron: FlauraMetz