Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
samenwerking Kuehne+Nagel - FleuraMetz

'Zeven volle B747 full-freighter-vliegtuigen op jaarbasis'

Kuehne+Nagel is de partij die voor FleuraMetz alle luchtvracht organiseert. De logistiek dienstverlener biedt alle transportmodi van internationale verscheping – over zee, door de lucht en over land - en beheert wereldwijd meer dan zeven miljoen vierkante meter opslagruimte. De exporteur ging op bezoek bij de luchtvracht-exportafdeling van Kuehne+Nagel in Aalsmeer en sprak er met René Barbé (Manager Operaties Luchtvracht) en Harry van de Scheur (Senior Business Development Manager):



Wat doet Kuehne+Nagel precies voor FleuraMetz?
Wij organiseren alle luchtvracht voor FleuraMetz. Omdat we dit nu geruime tijd doen, weten we een goede schatting te maken van wat we kunnen verwachten. Daarnaast hebben we op de dag zelf contact over exacte aantallen en aanlevertijd. Verder regelen we alles rondom het transport. We reserveren ruimte in het vliegtuig, zorgen dat de zendingen op het vliegveld aankomen, sturen de aangifte naar de douane en maken de vrachtpapieren.

Waar vliegen jullie allemaal naartoe?
We doen zowel import- als exportluchtvracht voor FleuraMetz. Denk dus aan bloemen vanuit Ecuador of Afrika naar Nederland maar ook bloemen vanuit Nederland naar Amerika, Australië en Canada. Daarnaast vliegen we ook naar ‘Flying Dutch Flower’-bestemmingen als Hawaï, Peking, Dubai of Istanbul en bestemmingen binnen Europa.





Om hoeveel vracht gaat het ongeveer?
Je kunt gerust uitgaan van 600 ton pure export op jaarbasis. Met import komt daar nog ruim 100 ton bij. Dit komt neer op zeven volle B747 full-freighter-vliegtuigen op jaarbasis.

Hoe vaak hebben jullie contact met FleuraMetz?
Eigenlijk iedere dag telefonisch, vooral met de afdeling USA en Canada. Daarnaast zien we elkaar regelmatig, om bijvoorbeeld een nieuwe vorstverpakking te bespreken of een piekmoment zoals Valentijn door te nemen.

Hoe verloopt de samenwerking met FleuraMetz?
We hebben een uitstekende samenwerking met FleuraMetz. Soms gaat overleg met klanten moeizaam. Bij FleuraMetz gaat het contact van een leien dakje, jullie zijn erg soepel en professioneel. Wel proberen we zoveel mogelijk mee te denken. Zendingen voor New York rijden we bijvoorbeeld altijd eerst naar Londen, omdat hier meerdere vluchten per dag naar New York gaan. Mocht er dan een vlucht gemist worden, dan heeft de vracht maar een paar uur vertraging in plaats van een hele dag.

bron: FlauraMetz
Publicatiedatum: