Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
samenwerking Kuehne+Nagel - FleuraMetz
'Zeven volle B747 full-freighter-vliegtuigen op jaarbasis'
Wat doet Kuehne+Nagel precies voor FleuraMetz?
Wij organiseren alle luchtvracht voor FleuraMetz. Omdat we dit nu geruime tijd doen, weten we een goede schatting te maken van wat we kunnen verwachten. Daarnaast hebben we op de dag zelf contact over exacte aantallen en aanlevertijd. Verder regelen we alles rondom het transport. We reserveren ruimte in het vliegtuig, zorgen dat de zendingen op het vliegveld aankomen, sturen de aangifte naar de douane en maken de vrachtpapieren.
Waar vliegen jullie allemaal naartoe?
We doen zowel import- als exportluchtvracht voor FleuraMetz. Denk dus aan bloemen vanuit Ecuador of Afrika naar Nederland maar ook bloemen vanuit Nederland naar Amerika, Australië en Canada. Daarnaast vliegen we ook naar ‘Flying Dutch Flower’-bestemmingen als Hawaï, Peking, Dubai of Istanbul en bestemmingen binnen Europa.
Om hoeveel vracht gaat het ongeveer?
Je kunt gerust uitgaan van 600 ton pure export op jaarbasis. Met import komt daar nog ruim 100 ton bij. Dit komt neer op zeven volle B747 full-freighter-vliegtuigen op jaarbasis.
Hoe vaak hebben jullie contact met FleuraMetz?
Eigenlijk iedere dag telefonisch, vooral met de afdeling USA en Canada. Daarnaast zien we elkaar regelmatig, om bijvoorbeeld een nieuwe vorstverpakking te bespreken of een piekmoment zoals Valentijn door te nemen.
Hoe verloopt de samenwerking met FleuraMetz?
We hebben een uitstekende samenwerking met FleuraMetz. Soms gaat overleg met klanten moeizaam. Bij FleuraMetz gaat het contact van een leien dakje, jullie zijn erg soepel en professioneel. Wel proberen we zoveel mogelijk mee te denken. Zendingen voor New York rijden we bijvoorbeeld altijd eerst naar Londen, omdat hier meerdere vluchten per dag naar New York gaan. Mocht er dan een vlucht gemist worden, dan heeft de vracht maar een paar uur vertraging in plaats van een hele dag.
bron: FlauraMetz
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-01 Afkoeling Europees wegvervoer zet door
- 2023-06-01 "Hoogseizoen containervaart lijkt in het water te vallen"
- 2023-06-01 Polen sluit grens geheel voor trucks van Rusland en Belarus
- 2023-05-31 Nettowinst van 2 miljard dollar voor CMA CGM in eerste kwartaal
- 2023-05-30 Royal FloraHolland sluit CC-depot Hazerswoude
- 2023-05-25 "Niemand aan het onmogelijke houden met schoon transport"
- 2023-05-24 Chrysal breidt zeevracht diensten uit
- 2023-05-23 Droogte dwingt Panamakanaal diepgang scheepvaart te beperken
- 2023-05-23 Nieuwe crossdock- en opslagmogelijkheden Dijco
- 2023-05-22 "Vrachtje aardappelen heen en met pallets terug"
- 2023-05-19 Jacht op de rusttijden vrachtwagenchauffeurs
- 2023-05-19 Europe Pallet, PSS Services en Pallet Service Steenbergen verkocht aan de Foresco Group
- 2023-05-17 Marktvraag blijft ver achter bij sterke groei containervloot
- 2023-05-17 Containertarieven blijven mager, meningen verdeeld over 'prijzenoorlog'
- 2023-05-17 Piek in beeld: kijkje bij Quattro Plant
- 2023-05-16 "LNG en straks BIO LNG maken bijna 40% uit van onze vloot”
- 2023-05-15 "Op software gebaseerd beheersysteem houdt energiekosten onder controle"
- 2023-05-15 Luchtvrachtmarkt zit en blijft 'in een diep dal'
- 2023-05-12 Motrac op zoek naar de beste heftruckchauffeur van Nederland
- 2023-05-12 Anders Invest neemt Burgers Carrosserie over