Nieuwe platen als antwoord op namaak
Dat vertelt Barto Cleton, commercieel directeur bij Container Centralen. Het bedrijf noemt zichzelf ‘market leader in horticultural and retail logistics’, wat in elk geval op het gebied van Deense karren – het land waar dit type transportkar voor het eerst werd uitgetekend – niet overdreven is. Het bedrijf is met afstand de grootste provider, dat naast de karren zelf de complete pool beheert en de klanten ook een uitgebreide set diensten kan bieden.
Nieuwe platen
In antwoord op de groeiende problematiek heeft het bedrijf de intentie om twee nieuwe platen te introduceren in de zomer van 2017. Deze platen zijn duurzamer en moeilijker na te maken, waarmee gehoopt wordt beter te kunnen onderscheiden wat eigen en wat vreemd materiaal is. Bovendien werd het tijd voor vernieuwing: de oude, houten platen zijn zwaar en weinig duurzaam, terwijl het nieuwe type lichter en sterker is. En ook dat is uiteraard weer voordeliger voor zowel de leverancier CC als de gebruikers.
Verder
Het blijft zaak de container verder te ontwikkelen en te zorgen voor een zo goed mogelijke service, want, vertelt Barto, de eisen van de klanten veranderen en de logistieke stromen ook. Het gaat overigens nog wel even duren voordat alle legplaten vervangen zijn. Doelstelling is 5 jaar na introductie, dus in 2022, de complete pool van CC van nieuwe platen te hebben voorzien.
Voor meer informatie:
Container Centralen Benelux B.V.
Barto Cleton
Postbus 443
2130 AK Hoofddorp
E: [email protected]
www.container-centralen.com