Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Barto Cleton, Container Centralen;

Nieuwe platen als antwoord op namaak

Tholen - Van de welbekende CC container zijn er zo’n 3,5 miljoen in omloop, maar als je ze zou kunnen tellen kom je op een flink hoger aantal uit. “De laatste jaren is er steeds meer namaak in omloop en dat is, om allerlei redenen, een kwalijke zaak. Steeds vaker kregen wij slecht materiaal terug. Voor de karren is vaak nog wel te achterhalen of die wel of niet uit onze pool komen, maar voor de legplaten geldt dat niet. Daarnaast kregen wij steeds vaker meldingen van klanten die, door toedoen van een beroerde kwaliteit legplaten, productschade leden. De laatste jaren werd deze situatie domweg onhoudbaar.”

Dat vertelt Barto Cleton, commercieel directeur bij Container Centralen. Het bedrijf noemt zichzelf ‘market leader in horticultural and retail logistics’, wat in elk geval op het gebied van Deense karren – het land waar dit type transportkar voor het eerst werd uitgetekend – niet overdreven is. Het bedrijf is met afstand de grootste provider, dat naast de karren zelf de complete pool beheert en de klanten ook een uitgebreide set diensten kan bieden.



Nieuwe platen
In antwoord op de groeiende problematiek heeft het bedrijf de intentie om twee nieuwe platen te introduceren in de zomer van 2017. Deze platen zijn duurzamer en moeilijker na te maken, waarmee gehoopt wordt beter te kunnen onderscheiden wat eigen en wat vreemd materiaal is. Bovendien werd het tijd voor vernieuwing: de oude, houten platen zijn zwaar en weinig duurzaam, terwijl het nieuwe type lichter en sterker is. En ook dat is uiteraard weer voordeliger voor zowel de leverancier CC als de gebruikers.

Verder
Het blijft zaak de container verder te ontwikkelen en te zorgen voor een zo goed mogelijke service, want, vertelt Barto, de eisen van de klanten veranderen en de logistieke stromen ook. Het gaat overigens nog wel even duren voordat alle legplaten vervangen zijn. Doelstelling is 5 jaar na introductie, dus in 2022, de complete pool van CC van nieuwe platen te hebben voorzien.


Voor meer informatie:
Container Centralen Benelux B.V.
Barto Cleton
Postbus 443
2130 AK Hoofddorp
E: [email protected]
www.container-centralen.com