Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
aanwezigheid kwekers op winkelvloer boost verkoop

Bloemisten profiteren van Pioenweek

Als onderdeel van de landelijke Pioenweken stonden op zaterdag 4 juni 2016 negen Pioenkwekers op de winkelvloer van lokale bloemisten in de Achterhoek. Met verschillende originele acties realiseerden de bloemisten en kwekers een gemiddelde omzetgroei van 75%.

De negen bloemisten hadden voorafgaand aan deze zaterdag flyers en publicaties in de regionale bladen een oproep gedaan. Een oproep om zoveel mogelijk klanten naar de winkel te trekken op deze zaterdag en in gesprek te gaan met de kweker.



Boer Aad
Bij Bloemsierkunst Markerink in Zutphen was pioenkweker Aad Dobbe aanwezig (bekend van Boer zoekt vrouw). Aad trok heel wat klanten naar de bloemist, wat er voor zorgde dat alle Pioenen om 15.00 uur al verkocht waren.

Elke deelnemende bloemist had, naast de kweker, diverse activiteiten georganiseerd om klanten te trekken. Pioenen schilderen en Pioenenthee drinken waren enkele activiteiten die werden aangeboden.

Omzetstijging
Door deze diverse activiteiten werd het Pioenweekend een groot succes, en werd bij de deelnemenden bloemisten een gemiddelde omzetstijging gerealiseerd van ongeveer 75%. Deze actie is een onderdeel van de Bloemenagenda waar de Pioenroos van week 20 tot en met week 22 in de spotlights stond.
Meer weten

bron: Royal FloraHolland
Publicatiedatum: