Fotoreportage: FlowerTrials 2016
Klik hier voor onze uitgebreide fotoreportage
Jaap Kooijman van PanAmericanSeed. Op het bedrijf van Florensis presenteerde de veredelaar het assortiment en de noviteiten niet, zoals vorig jaar, categorisch, maar in verschillende thema's als 'zomer', 'urban' en 'wild life'.
De twee voornaamste factoren, waaraan de FlowerTrials diens succes te danken heeft, zit hem in samenwerken en beschikbare ruimte. Samen, omdat bezoekers gegarandeerd een assortiment zal worden getoond dat nergens anders ter wereld zo omvangrijk en uitputtend is; en ruimte, omdat de deelnemende bedrijven meters beschikbaar hebben om alles te laten zien wat zij wensen (en niet, zoals op een beurs, een selectie).
Klik hier voor onze uitgebreide fotoreportage
Gertjan Sosef van Ammerlaan Sosef is een van de Deep Purple celosia kwekers van Royal van Zanten. Rechts Lisanne Fabriek, bij de veredelaar mede verantwoordelijk voor de marketing.
Luit Mazereeuw en Pieter Lock van Evanthia, hier met een van de introducties van dit jaar, de Lewisia Mountain Dreams.
Jeroen Egtberts, directeur van Moerheim New Plants en gastheer van een handvol andere veredelaars, die op zijn bedrijf eveneens het assortiment presenteerden. Op de achtergrond de Argyranthemum Grandaisy Yellow, die was genomineerd voor de FleuroStar award.
Sander van der Meer, teeltspecialist zonnebloem bij Takii. De Sunrich Orange is al 25 jaar 's werelds meest verkochte zonnebloem. Er zijn inmiddels meer dan 1 miljard stelen van verkocht.
Chanochi Zaks van het Israelische veredelingsbedrijf Danziger. Misschien wel de voornaamste introductie is de petunia Queen of Heart, die, inderdaad, de vorm van hartjes in de bloem heeft.
Klik hier voor onze uitgebreide fotoreportage