Omzet en aantal klanten Plantion flink in de lift
Na zijn constatering dat Plantion alweer ruim 6 jaar in Ede zit ('time flies when you're having fun') somde algemeen directeur Peter Bakker enkele feiten op uit het jaarverslag van 2015: de plaatsing van 'de kroon' op het gebouw, een samenwerkingsovereenkomst met branchevereniging van bloemisten VBW, de viering van '5 jaar Plantion in Ede', de consumentenactie Kleurrijke Verhalen Dagen en de opening van de Shopp-in in het groothandelscentrum.
Bij de presentatie van de jaarrekening gaf hij aan dat de omzet van Plantion in 2015 behoorlijk gegroeid is, vooral dankzij snijbloemen. Alle verkoopkanalen (klok, bemiddeling en groencentrum) hadden een aandeel in de groei. Dankzij kostenbeheersing en een goede marge op de gestegen omzet kon een resultaat worden genoteerd van € 182.000.
Om de uitdagingen in de toekomst beter het hoofd te kunnen bieden en om productkennis op directieniveau toe te voegen, is Guus van Logtestijn begin 2016 als commercieel directeur aangesteld. Terwijl de groei van 2015 doorzet, werkt Plantion onder zijn leiding aan assortimentsverbreding, meer kwaliteit en betere prijssturing. In dit kader is naast de bestaande kanalen klok, bemiddeling en groencentrum ook een start gemaakt met Plantion Digitale Marktplaats.
De directie vertelde verder dat Plantion begin 2016 lid is geworden van 'de Club van 100', van Wageningen UR, waardoor relevante onderzoeksresultaten voor leden van Plantion beschikbaar komen. Tot slot werd een doorkijk gegeven naar de rest van het jaar. In juli worden naar verwachting de eerste van in totaal 12.000 zonnepanelen op het dak van Plantion gelegd. Van 21 september tot en met 1 oktober vinden in samenspraak met klokkopers weer de Kleurrijke Verhalen Dagen (consumentencampagne) plaats. En wegens grote belangstelling organiseert Plantion voor haar klanten twee extra workshops over sociale media.
Voor meer informatie:
Plantion
www.plantion.nl