Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
ALV Plantion, 8 juni

Omzet en aantal klanten Plantion flink in de lift

Tijdens haar Algemene Ledenvergadering op 8 juni 2016 heeft Plantion het jaarverslag van 2015 en de plannen voor 2016 en verder met haar leden besproken. Na enkele jaren van stabilisering zijn omzet (€ 91,6 miljoen, +3,9 procent) en aantal klanten vorig jaar behoorlijk toegenomen. In de eerste helft van 2016 zet deze groei door (+8,7 procent). Met de aanstelling van Guus van Logtestijn als commercieel directeur focust Plantion op verdere groei door verbetering van assortiment, kwaliteit en prijsvorming.



Na zijn constatering dat Plantion alweer ruim 6 jaar in Ede zit ('time flies when you're having fun') somde algemeen directeur Peter Bakker enkele feiten op uit het jaarverslag van 2015: de plaatsing van 'de kroon' op het gebouw, een samenwerkingsovereenkomst met branchevereniging van bloemisten VBW, de viering van '5 jaar Plantion in Ede', de consumentenactie Kleurrijke Verhalen Dagen en de opening van de Shopp-in in het groothandelscentrum.



Bij de presentatie van de jaarrekening gaf hij aan dat de omzet van Plantion in 2015 behoorlijk gegroeid is, vooral dankzij snijbloemen. Alle verkoopkanalen (klok, bemiddeling en groencentrum) hadden een aandeel in de groei. Dankzij kostenbeheersing en een goede marge op de gestegen omzet kon een resultaat worden genoteerd van € 182.000.

Om de uitdagingen in de toekomst beter het hoofd te kunnen bieden en om productkennis op directieniveau toe te voegen, is Guus van Logtestijn begin 2016 als commercieel directeur aangesteld. Terwijl de groei van 2015 doorzet, werkt Plantion onder zijn leiding aan assortimentsverbreding, meer kwaliteit en betere prijssturing. In dit kader is naast de bestaande kanalen klok, bemiddeling en groencentrum ook een start gemaakt met Plantion Digitale Marktplaats.



De directie vertelde verder dat Plantion begin 2016 lid is geworden van 'de Club van 100', van Wageningen UR, waardoor relevante onderzoeksresultaten voor leden van Plantion beschikbaar komen. Tot slot werd een doorkijk gegeven naar de rest van het jaar. In juli worden naar verwachting de eerste van in totaal 12.000 zonnepanelen op het dak van Plantion gelegd. Van 21 september tot en met 1 oktober vinden in samenspraak met klokkopers weer de Kleurrijke Verhalen Dagen (consumentencampagne) plaats. En wegens grote belangstelling organiseert Plantion voor haar klanten twee extra workshops over sociale media.

Voor meer informatie:
Plantion
www.plantion.nl
Publicatiedatum: