Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ruim 98% tulpentelers voor promotie

De jaarlijkse productbijeenkomst Tulp vond plaats op donderdag 3 december. Ruim 98% van de aanwezigen hebben voor promotie gestemd.



Hiermee dragen alle tulpentelers 0,05% promotieheffing af over de gerealiseerde tulpenomzet via FloraHolland. Dit doen ze gedurende drie jaar. Van januari 2016 tot en met december 2018. De commissieleden van Tulpen Promotie Nederland hebben het plan samen voorbereid en afgestemd met de FPC Lelie. Het plan is voorgedragen voor stemming, conform de productspecifieke promotieregeling, zoals die op de ALV van 6 december 2012 is goedgekeurd door de leden.

Nieuw promotieplan
Het Promotieplan voor de komende drie jaar is een vervolg op de ingeslagen weg van de afgelopen vier jaar, aangevuld met een aantal nieuwe activiteiten. Ook de komende jaren blijft TPN de Tulpendag op de Dam organiseren als start van het tulpenseizoen om zo nationale en internationale pers en media te bereiken. Ook worden er plannen uitgewerkt om samen met NBTC, Keukenhof en Noordwijk Marketing in Duitsland de tulp te promoten. Daarnaast heeft social media en de samenwerking met bloemisten de volledige aandacht.

Productbijeenkomst
Tijdens de productbijeenkomst Tulp, bij FloraHolland in Rijnsburg, werden kwekers geïnformeerd over de activiteiten vanuit de FPC Tulp. Verder was er aandacht voor het Productmarktplan Tulp waarbij men de samenwerking in de keten benadrukte. Na de pauze gaf gastspreker Wouter de Vries een presentatie over hoe kwekers moeten kijken naar de markt en de machtspositie van de retail.

Bron: FloraHolland
Publicatiedatum: