FloraHolland verkent Turkse markt met kwekers, breeders en klanten

In het kader van FloraHolland 2020 wil FloraHolland meer afzet voor bloemen en planten creëren door bestaande markten te versterken en nieuwe te ontwikkelen.



Naar aanleiding van de marktaanpak binnen de Strategie 2020 is afgelopen jaar onderzoek en advies uitgebracht voor Turkije en is gebleken dat de groeiende Turkse economie op drie fronten potentie heeft.
  • Goede mogelijkheden voor bloemen productie
  • Aantrekkelijke lokale markt (agglomeratie Istanbul twintig miljoen inwoners) met kapitaalkrachtige consumenten
  • Turkije kan fungeren als brug naar Azië, het Midden Oosten en Oost Europa
Samen verkennen
Turkije is een Interessant land voor zowel onze leden als onze klanten, met wie FloraHolland samen de mogelijkheden van deze nieuwe markt wil onderzoeken. Daarom organiseert zij in de week van de Flowershow Turkey een studiereis, een Holland paviljoen op de beurs en een relatie event waar Nederlandse sierteeltvertegenwoordigers kennis kunnen maken met hun Turkse collega's.

De studiereis vindt plaats van 24 tot en met 26 november 2015, waaraan zowel kwekers, breeders als klanten deelnemen. Deze reis wordt georganiseerd om gezamenlijk kennis op te doen van de Turkse sierteeltsector door het bezoeken van een nieuw productiegebied, maar ook in gesprek te gaan en relaties te leggen met de spelers in deze markt betreffende productie, lokale markt en export.

Flowershow Turkey

FloraHolland organiseert samen met GREENN Marketing een Holland Paviljoen op de Flower Show in Turkije die plaatsvindt van 26 tot en met 29 november 2015 in de hoofdstad Istanbul en is de belangrijkste sierteelt beurs.

De FloraHolland stand is gericht op de potentie in de lokale markt. Met het Thema Flowers, Fashion and Fragrance wordt ingespeeld op de High End Bloemist. De Flowershow in Istanbul biedt onze leden en klanten een goede gelegenheid de markt beter te leren kennen en contacten te leggen. FloraHolland fungeert met de stand als gastheer. In de stand worden het thema uitgewerkt met de producten van de aanwezige kwekers, waardoor de Flower Show bezoekers nader kennis kunnen maken met het Nederlandse product.

Relatie Event

Op donderdag 26 november 2015 organiseert FloraHolland in samenwerking met het Nederlands Consulaat en GREENN een relatie event. Op dit relatie event ontmoeten de Turkse en Nederlandse sierteeltsector elkaar in een ambiance met hetzelfde thema als de beurs. Flowers, Fashion and Fragance worden door ondersteuning van modecouturier Addy van den Krommenakker vorm gegeven.

Er zijn nog enkele plekken vrij. Wanneer u nog wilt deelnemen aan het relatie event donderdagavond 26 november, dan kunt u zich nog tot woensdagavond 25 november 2015 aanmelden via de klantenservice


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven