Groenbranche Trends 2016 gelanceerd
De samenwerking is ontstaan door de aanhoudende vraag van redacties naar trends en ontwikkelingen in groen en de behoefte om als sector zoveel mogelijk als eenheid naar buiten te treden. Via de Groenbranche Trends 2016 realiseren de 4 organisaties PR en activiteiten binnen hun eigen branche. De organisaties zijn inmiddels ook al gestart met de ontwikkeling van de Groenbranche Trends 2017.
Met hulp van de Groenbranche Trends 2016 wordt er onder andere beeld- en persmateriaal ontwikkeld met als doel zoveel mogelijk publiciteit te generen in de media. Dit draagt bij aan het vergroten van de zichtbaarheid van ‘groen’ bij de consument. Naast media worden ook leden en financiers van de samenwerkende organisaties over de trends geïnformeerd, zodat zij dit kunnen toepassen bij het maken van keuzes voor bijvoorbeeld inkoop of productinnovatie.
Wakker
Het trendthema van 2016 is Wakker: onder invloed van economische, sociale en maatschappelijke ontwikkelingen verandert er van alles om ons heen. De Groenbranche Trends 2016 zijn een vertaling van deze ontwikkelingen specifiek gericht op de groene branche, voor toepassing zowel binnenshuis als buitenshuis. De Groenbranche Trends 2016 omvatten drie stijltrends die ieder een ander type consument aanspreken, te weten: Connect The Story, Reconsider Space en The World Beyond. Bloemenbureau Holland ontwikkelde nog een extra stijltrend te weten More is More.
Bron: iVerde