Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eye tracking in tuincentra

Hannes Brink, CEO van tuincentrum Klukkert in Lingen (Duitsland), voerde met studenten een interessant retail experiment uit om zijn product presentatie te verbeteren. Zij volgden de routing in zijn tuincentrum met een Eye tracking bril op, waardoor hun oogbewegingen werden geregistreerd en gevisualiseerd op de computer.

Brink: “De detailhandel is te weinig en onprofessioneel bezig met de presentatie van haar producten. Dit experiment gaf duidelijk aan hoe het beter kan. De ogen blijven langer gericht op producten die samen met decoraties worden gepresenteerd en worden beter bekeken op tafels dan in schappen. Alles wat wordt gepresenteerd op gelijke voet, wordt niet gezien.”

Eye tracking brillen zijn voor iedereen verkrijgbaar maar niet voor iedereen geschikt. Mocht u het experiment willen herhalen in uw eigen tuincentrum, kan dit het best met proefpersonen die geen lenzen dragen.

Bron: Thermoflor Blog
Publicatiedatum: