IPM Essen

Nieuwe markten binnen en buiten EU

De lichte veranderingen in goederenstromen binnen de EU, evenals de export- en importsituatie van de EU, tonen dat landen op zoek zijn naar nieuwe markten.

Veel landen/distributeurs in de EU richten zich op landen buiten de Unie in hun zoektocht naar nieuwe klanten en distributiekanalen. FloraHolland ziet vooral toekomstige verkoopmogelijkheden in Zuidoost-Azië en Noord-Amerika in de bedrijfsstrategie voor 2020.

China wordt al jaren gezien als een interessante markt. Momenteel is China een bestemming voor ongeveer 4,8% van de Europese export. Volgens een Colombiaans onderzoek steeg de import van snijbloemen in China met 61% tussen 2010 en 2014. Deze groei kan op lange termijn doorzetten, omdat het land momenteel grote maatschappelijke veranderingen doormaakt. 15 miljoen Chinezen zullen zich vanuit armoede naar de middenklasse opwerken, en het westen benadering als het gaat om consumentengedrag.

Ook verkoopmarges in Europa
Het potentieel voor verkoop van bloemen en planten in de EU lijkt niet volledig benut, zoals de opkomende consumentenmarkten in Polen en de Baltische staten laten zien. Met toenemende economische ontwikkeling stijgt ook de vraag naar bloemen en planten.

Ook Veiling Rhein-Maas ziet de sleutel van succes in de ontwikkeling van samenwerkingsverbanden met distributeurs en klanten. De veiling zet klantenservicemedewerkers in die vreemde talen machtig zijn, om met succes de Franstalige markt te veroveren. Gezien hun doel meer international klanten te trekken, waaronder Oost-Europese klanten, lijkt Veiling Rhein-Maas potentie te zien in de Europese markt.

Voor meer informatie:
www.ipm-essen.de

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven