Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
IPM ESSEN

Moederdag laat positieve stemming onder consumenten zien

De goede stemming onder consumenten is zichtbaar in verkoopcijfers voor Moederdag in 2015. Ten opzichte van 2014 meldden bloemisten in Nederland, Duitsland en Frankrijk hogere verkoopcijfers, veroorzaakt door hogere uitgaven per klant, evenals een groei in het aantal klanten.

De gemiddelde uitgave voor een moederdagcadeau in Frankrijk was €28. Nederlandse en Duitse consumenten gaven beduidend minder uit, met respectievelijk €21 en €19.

Voor Duitsland is een gemiddelde uitgave van €19 goed. Landelijk gezien waren leden van het Verband des Deutschen Blumen- Groß- und Importhandels zeer tevreden met de verkoopcijfers voor Moederdag. Wat betreft zowel hoeveelheid als prijs was 2015 een jaar van groei voor groothandelaren in snijbloemen. Bloemisten van het Fachverbands Deutscher Floristen waren ook zeer tevreden.

Voor meer informatie:
www.ipm-essen.de
Publicatiedatum: