Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De consument verandert de afzet van balkon- en terrasplanten

Op donderdag 29 oktober werd een productbijeenkomst gehouden van de FPC balkon- en terrasplanten bij tomatenbedrijf Looije in Naaldwijk. Hier werd gesproken over de consument, die de afzet van balkon- en terrasplanten verandert.



Trends voor 2016
Marc Eijsackers van Bloemenbureau Holland gaf inzicht in de trends voor 2016 en hoe deze ontstaan. Hij gaf concrete handvatten aan kwekers hoe ze hierop in kunnen spelen.

Daarna werden de aanwezigen geïnformeerd over de 'tuin-consument';
  • Het outdoor gebruik van deze consument
  • Zijn interesses en gedrag
  • Hoe bereik je deze consument?
Marktplan FPC
Het thema van de dag kwam voort uit een van de vier initiatieven van het marktplan van deze FPC, dat opgesteld is uit een klankbordgroep van kwekers en een projectteam van FloraHolland. De vier initiatieven richten zich op:
  • Meer inzicht krijgen op het consumentengedrag; de consument bepaalt het succes van het product.
  • In beeld krijgen wat de Europese productie en afzet inhoudt
  • Bestaande promotie activiteiten
  • Goede aansluiting zoeken voor de digitale afzetkanalen
Klik hier voor meer informatie (website FloraHolland)
Publicatiedatum: