Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
marketinginitiatief Stars voor Europe

Veredelaars maken € 50.000 vrij voor promotie Kerstster

Ook dit jaar staat de promotie op het gebied van de Kerstster in Nederland niet stil. Er vinden in de herfst- en wintermaanden verschillende activiteiten plaats, waaronder de Dag van de Kerstster op 12 december. Dit seizoen is het overkoepelende thema van het marketinginitiatief Stars voor Europe ‘Inviting Stars’, waarmee de Kerstster niet alleen naar buiten gebracht wordt als interieur musthave voor het najaar, maar ook als symbool voor liefde en dankbaarheid.



Aandacht voor de Kerstster
Om zo veel mogelijk aandacht rondom de Kerstster te creëren, worden diverse activiteiten gerealiseerd. Zo hebben afgelopen oktober verschillende journalisten op het persevenement in Parijs met eigen ogen gezien wat allemaal mogelijk is met de Kerstster binnen het thema ‘Inviting Stars’. Om de Kerstster bij print en online media onder de aandacht te brengen, worden persberichten uitgestuurd waarmee ze geïnformeerd worden over de laatste trends, tips en tricks op het gebied van de decoratie en verzorging van de Kerstster.

Ook krijgen journalisten gepersonaliseerde pakketten met Kerststerren en relevante informatie toegestuurd. Daarnaast is de Kerstster te vinden op social media; via Twitter, Facebook en Instagram worden volgers wekelijks op de hoogte gehouden van het laatste nieuws en leuke weetjes rondom de Kerstster. Als laatste zal er, zoals ieder jaar, rondom de Dag van de Kerstster een ‘liefdadigheidsevenement’ worden georganiseerd. Op deze dag wordt door middel van het uitdelen van Kerststerren met Lodewijk Hoekstra een warm hart toegedragen aan de minderbedeelden.

Financiering
Het marketinginitiatief Stars for Europe is opgericht door Dümmen GmbH, Syngenta Seeds, Dümmen Group BV en Selecta Klemm GmbH & Co en heeft als doel de Europese verkoop van Kerststerren op de lange termijn te promoten en verzekeren. In het seizoen 2015/2016 is voor de Nederlandse promotionele campagne een budget beschikbaar gesteld van € 50.000. De ene helft van dit budget wordt gefinancierd door De Europese Unie en de andere helft wordt betaald door de Europese kerststerrenkwekers. Stars for Europe is nauw betrokken bij de campagnes in de Europese landen en houdt zich bezig met de planning en coördinatie van de activiteiten.

Europese activiteiten
De promotionele campagnes van Stars for Europe vinden door heel Europa plaats. Alle deelnemende landen spelen op originele wijze in op de behoeftes van consumenten in hun land. Zo wordt er door Italië een SOS Christmas workshop gegeven in samenwerking met Villeroy&Boch, weet Duitsland jaarlijks met Kerststerren verschillende tv-studio’s te versieren en gaat Spanje een samenwerking met vloggers aan om samen met hen een Do It Yourself te creëren. Daarnaast gaan veel landen samenwerkingen aan met locaties of evenementen om de Kerstster als decoratie in te zetten. In Frankrijk ondersteunen ze bijvoorbeeld jaarlijks ‘Les sapins de Noël des Créateurs’, een evenement waarbij verschillende beroemde designers kerstbomen ontwerpen.

Kijk voor meer informatie over de Kerstster op de Consumentenwebsite, de Journalistenwebsite of de Vakhandelwebsite

bron: LTO Glaskracht Nederland
Publicatiedatum: