Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Torben Pedersen, Hasfarm YoungPlants:

"Een mooie toekomst voor snij-Kalanchoë in Japan"

"Queen’s snij-Kalanchoës wachten een mooie toekomst in Japan." Dat zegt Torben Pedersen van Hasfarm YoungPlants, een Vietnamese producent van de Queen snij-Kalanchoës. Enkele weken geleden won het bedrijf met deze introductie de Runner-up Flower Award voor snijbloemen op de IFEX in Tokyo, Japan. "En de eerste partijen brachten bovendien mooie prijzen op op de klok."


Hidemi Takamatsu van Takamatsu en Torben Pedersen van Hasfarm Youngplants op de IFEX in Tokyo, Japan. 

Queen’s snij-Kalanchoë’s
Queen’s snij-Kalanchoë’s is geïntroduceerd door Knud Jepsen, een Deense kweker van Kalanchoës. De met Queen gemerkte snijbloemen beschikken over grote bloemen met frisse kleuren en een gegarandeerd vaasleven van tenminste 3 weken. Ook is de variëteit ethyleen resistent, wat de houdbaarheid in supermarkten ten goede komt.

Grote belangstelling
Er is in Japan grote belangstelling voor de snij-Kalanchoë. "Gelijk vanaf het begin was Takamatsu, onze distributeur van pot-Kalanchoës, geïnteresseerd in de snijbloemen. Volgens hem zijn de Japanse kwekers en consumenten, vooral de jongere generatie, geïnteresseerd in nieuwe bloemen. De chrysant steekt nog altijd met kop en schouders overal bovenuit en serieus concurreren met deze bloem is (nog) niet aan de orde. Wij proberen dit product als een niche product neer te zetten en dat blijkt te werken. De prijzen van de eerste snijbloemen waren hoog; ze gingen voor 1.47 euro de steel weg."



Trials door heel Japan
Momenteel wordt de snij-Kalanchoë door een Japanse kweker gevoerd en wordt hij getest bij 7 andere kwekers in zowel het noorden als het zuiden van het land. Ze testen hoe de plant zich houdt in de verschillende delen van Japan, omdat ze bestemd zijn voor de lokale markt. De bloemen moeten verticaal getransporteerd worden, bij een minimum van 12 graden, wat het lastig maakt ze over grote afstanden te vervoeren. Het zou daarom mooi zijn als de bloemen goed presteren onder lokale klimatologische omstandigheden.

Bevordering verkoop Queen pot-Kalanchoë’s
"De populariteit van de snij-Kalanchoë kan de verkoop van Queen pot-Kalanchoë bevorderen, welke al meer dan 15 jaar op de Japanse markt is. De markt voor de Queen pot-Kalanchoë is stabiel, maar ik vermoed dat steeds meer consumenten het merk Queen met kwaliteit en lange houdbaarheid zullen verbinden en de snij-Kalanchoë aan markt zal gaan winnen", besluit Torben. 

Voor meer informatie:
Hasfarm YoungPlants
Torben Pedersen
Email: torben@greenex.com
www.hasfarmyoungplants.com

Knud Jepsen a/s

Louise B. Jepsen
T: +45 87 64 15 32
Email: louise@queen.dk
www.queen.dk

Takamatsu
Hidemi Takamatsu
Email: takamatsu@tacoflower.jp
www.tacoflower.jp