Consumentenpanel ‘Consumer TALKS’ peilt mening consumenten
Snel en gemakkelijk een antwoord op vragen
Ondernemers in de tuinbouwsector lopen dagelijks tegen vragen aan over hun product, uitstraling of merk. Het is niet altijd even makkelijk om een keuze te maken, want voor wie doe je dit, de directe klant of juist de eindklant? Sinds kort is het mogelijk om bij Pull Position tal van onderwerpen te peilen bij de consument. Bedrijven kunnen met hun vragen bij Consumer TALKS terecht. De vraagstelling wordt vertaald in een korte vragenlijst met foto’s, die wordt verstuurd naar een grote groep geselecteerde consumenten. De antwoorden worden vervolgens vertaald in een overzichtelijk rapport of presentatie. Hiermee krijgt de ondernemer een duidelijk beeld van de voorkeur van de consument en kan er een goede beslissing genomen worden over het product, haar uitstraling of merk. Binnen enkele weken kan een volledig onderzoek worden uitgevoerd.
Wat kan er onderzocht worden?
Consumer TALKS kan voor uiteenlopende onderwerpen worden ingezet. Denk bijvoorbeeld aan het testen van producten of rassen op hun uitstraling, voor de juiste samenstelling van het assortiment. Ook verpakkingen is een thema dat veel vragen oproept. Vaak zijn er verschillende opties en heeft iedereen binnen het bedrijf hier een mening over. Is de nieuwe uitstraling wel echt beter dan de huidige? En lijkt het niet teveel op de verpakking van de concullega? Door foto’s toe te voegen aan de vragenlijsten kan dit eenvoudig getest worden. Andere onderwerpen die zich goed lenen voor het onderzoek zijn o.a.: POS materiaal, toegevoegde waarde, reclamecampagnes en een merknaam of huisstijl. Pull Position zet de onderzoeken bewust laagdrempelig in, zodat het een tool is die ondernemers op ieder moment kunnen toepassen.
Voordelen voor de ondernemer
Middels de uitslagen die Consumer TALKS geeft, kan de ondernemer een gedegen keuze in zijn vraagstelling maken. Ook biedt Consumer TALKS uitkomst bij het achterhalen van tegenvallende verkoopcijfers. Al deze resultaten zijn voor de ondernemer een sterk verkoopargument naar hun klanten en bieden daarnaast meer zekerheid bij een investering. Solis Plant heeft al ervaring met het panel en liet verschillende ontwerpen van verpakkingen voor Kalanchoë testen. Eigenaar René van Dop over Consumer TALKS: “We gaan het zeker nog een keer doen. Dan wellicht met kleuren of bloemgrootte. En als we over een paar jaar weer de verpakkingen tegen het licht willen houden, dan is een consumentenpanel een goede manier.”