Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumentenpanel ‘Consumer TALKS’ peilt mening consumenten

Benieuwd welke rassen, reclame-uitingen, of verpakkingen in de smaak vallen bij de consument? Consumer TALKS biedt hierbij een helpende hand. Via het consumentenpanel van Pull Position wordt de mening van consumenten over diverse producten en merken gepeild. Bedrijven in de tuinbouwsector kunnen gebruik maken van dit consumentenpanel en hierdoor snel en eenvoudig, een gedegen keuze maken in dagelijkse kwesties.



Snel en gemakkelijk een antwoord op vragen
Ondernemers in de tuinbouwsector lopen dagelijks tegen vragen aan over hun product, uitstraling of merk. Het is niet altijd even makkelijk om een keuze te maken, want voor wie doe je dit, de directe klant of juist de eindklant? Sinds kort is het mogelijk om bij Pull Position tal van onderwerpen te peilen bij de consument. Bedrijven kunnen met hun vragen bij Consumer TALKS terecht. De vraagstelling wordt vertaald in een korte vragenlijst met foto’s, die wordt verstuurd naar een grote groep geselecteerde consumenten. De antwoorden worden vervolgens vertaald in een overzichtelijk rapport of presentatie. Hiermee krijgt de ondernemer een duidelijk beeld van de voorkeur van de consument en kan er een goede beslissing genomen worden over het product, haar uitstraling of merk. Binnen enkele weken kan een volledig onderzoek worden uitgevoerd.



Wat kan er onderzocht worden?
Consumer TALKS kan voor uiteenlopende onderwerpen worden ingezet. Denk bijvoorbeeld aan het testen van producten of rassen op hun uitstraling, voor de juiste samenstelling van het assortiment. Ook verpakkingen is een thema dat veel vragen oproept. Vaak zijn er verschillende opties en heeft iedereen binnen het bedrijf hier een mening over. Is de nieuwe uitstraling wel echt beter dan de huidige? En lijkt het niet teveel op de verpakking van de concullega? Door foto’s toe te voegen aan de vragenlijsten kan dit eenvoudig getest worden. Andere onderwerpen die zich goed lenen voor het onderzoek zijn o.a.: POS materiaal, toegevoegde waarde, reclamecampagnes en een merknaam of huisstijl. Pull Position zet de onderzoeken bewust laagdrempelig in, zodat het een tool is die ondernemers op ieder moment kunnen toepassen.

Voordelen voor de ondernemer
Middels de uitslagen die Consumer TALKS geeft, kan de ondernemer een gedegen keuze in zijn vraagstelling maken. Ook biedt Consumer TALKS uitkomst bij het achterhalen van tegenvallende verkoopcijfers. Al deze resultaten zijn voor de ondernemer een sterk verkoopargument naar hun klanten en bieden daarnaast meer zekerheid bij een investering. Solis Plant heeft al ervaring met het panel en liet verschillende ontwerpen van verpakkingen voor Kalanchoë testen. Eigenaar René van Dop over Consumer TALKS: “We gaan het zeker nog een keer doen. Dan wellicht met kleuren of bloemgrootte. En als we over een paar jaar weer de verpakkingen tegen het licht willen houden, dan is een consumentenpanel een goede manier.”

Publicatiedatum: