Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
9 november: Shaping the Future of Floriculture

Keten geeft toekomst sierteelt vorm

De internationale keten van bloemen en planten komt op 9 november a.s. in Rotterdam bij elkaar op het Union Fleurs/VGB/MPS seminar: Shaping the Future of Floriculture Het programma wordt geleid door de bekende duurzaamheidsondernemer Ruud Koornstra. Er lopen twee begrippen als rode draad door het seminar: ‘Disruptive innovations’ en duurzaamheid.

Disruptive innovations
Wat als er op een zekere dag ons complete sector op de schop gaat door een innovatie? ‘Disruptive’ innovations liggen op de loer, zijn ze een bedreiging of vormen zij juist een kans? Kopen wij over 25 jaar nog steeds een bosje bloemen bij de bloemist in de winkel? Hoe spelen we als sector daar dan op in? De hieraan gekoppelde vraag: Wat heeft dit voor consequenties voor onze duurzame aanpak? Blijft het milieu een hoofdcomponent van duurzaam ondernemen? Waar gaan ‘disruptive’ en duurzaamheid elkaar kruisen?


Het seminar vindt plaats op de SS Rotterdam

Duurzaamheid
Er worden steeds hogere eisen gesteld aan duurzaamheid in onze sector: C02 matiging, zuinig met (groene) energie, rentmeesterschap (zuinig met grondstoffen) en respect voor arbeiders. Hier zal de gehele sector, ketenbreed inspanningen voor moeten leveren.

Het programma van Shaping the Future of Floriculture start met 4 internationale ondernemers uit verschillende schakels in de keten. FloraHolland, Dutch Flower Group, Blume2000 en het Colombiaanse bedrijf SUASUQUE, starten met een 10 minuten pitch. Leon Mol van Ahold plakt er de retail visie aan vast. Verder zijn er bijdragen van VGB, MPS, Union Fleurs en FSI. Het geheel wordt afgesloten met een paneldiscussie door de pitchers.

Aanmelden op: www.my-mps.com/seminar-2015

Publicatiedatum: