Experience Center gaat 28 miljoen kosten

Bloemenveiling FloraHolland wil in Aalsmeer een Experience Center opzetten, een internationaal inspiratiecentrum voor spelers van binnen en buiten de sierteeltsector. Op dit moment vinden er gesprekken plaats met banken, de exploitant, overheden en het Amsterdam Economic Board over dit centrum.

"Dit moet het boegbeeld van de sierteeltsector worden, waar toeristen kennis kunnen maken met onze bloemen en planten", aldus Servaas van der Ven, manager commercie. "Het Experience Center gaat lijken op Corpus in Leiden; het wordt net zo interactief. Hier kunnen nieuwe producten worden geliked of gedisliked. Deze informatie nemen we vervolgens mee in de keten naar kwekers of veredelaars."

Servaas veracht dat het centrum 300.000 consumenten per jaar zal trekken. "Amsterdam trekt nu de meeste toeristen van ons land. En is op zoek naar attracties met internationale allure omdat de stad zelf overbelast is, en heeft FloraHolland daarom benaderd." Waarschijnlijk komt er ook een link met de Keukenhof. "We kunnen denken aan één ticket voor beide attracties bijvoorbeeld."

De kosten van het Experience Center zijn 28 miljoen euro, dat deels door banken, marktpartijen en de publieke sector wordt gefinancierd. "Er is veel enthousiasme, maar uiteindelijk moeten er ook ondernemers bereid zijn om mee te investeren. En of dat gaat lukken, moeten we nog afwachten", aldus Servaas.

bron: FloraHolland, AgriHolland

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven