Euroveiling en VLAM 12 weken met snijbloemen op de radio

De snijbloemenverkoop kan wel een duwtje gebruiken, menen ze in België, en daarom klopte de coöperatieve Euroveiling aan bij VLAM voor een specifieke snijbloemenactie. Voor het eerst zal Euroveiling daarvoor vrijwillig extra budget vrijmaken. Resultaat: radiospots die 12 weken lang de kracht van bloemen van bij de lokale bloemist in de kijker zetten.



‘Echt’
De huidige VLAM-campagne voor bloemen en groen werkt rond het sleutelwoord ‘echt’. De nieuwe actie voor snijbloemen zal eenzelfde boodschap uitdragen naar de consument en door te mikken op voldoende herhaling hoopt het veilhuis de boodschap op de consument over te kunnen brengen.

Radiospots
In de radiospotjes is te horen wat bloemen zoal kunnen doen met een mens. Enkele voorbeelden, die alvast verklapt worden zijn: een moeder vergeeft haar zoon/dochter die diens verjaardag vergeten is, iemand komt helemaal uit een dip, of de hoofdpijn van je vrouw verdwijnt als sneeuw voor de zon. Het zijn allemaal lichtjes overdreven gevolgen van ‘echt sorry’, ‘echt ik zie je graag’, of ‘echt bedankt’.

Nationaal weekendoffensief
Bloemenruikers worden traditioneel vaker in het weekend gekocht. Daarom kozen VLAM en Euroveiling ervoor de campagne vooral op vrijdag te laten draaien. Kwestie van snijbloemen net voor het weekend nog even top of mind te maken. De spots zijn vanaf vrijdag 2 oktober tot 18 december te horen op de Vlaamse zenders MNM en StuBru én in Wallonië op Synchron Music, Classic21, NRJ en PureFM.

Klik hier voor het hele artikel op VLAM

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven