Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cortland Smith, Sporticulture

Sport als promotiemateriaal voor planten

Planten en sport, is het een combinatie? Wel volgens Cortland Smith van Walnut Springs Nursery. Hij kwam met een concept dat de kleuren van een voetbalteam vertegenwoordigt met eenjarigen en noemde het Sporticulture. "Telers willen altijd hun planten verkopen, hun marktaandeel vergroten en nieuwe klanten bereiken. Dit concept stelt hen in staat om dat te doen", zegt Cortland. Het begrip Sporticulture maakte zijn debuut en kreeg veel positieve reacties, zelfs van de Fresh Ideas Award. "Op dit moment werken zeven kwekers inclusief wijzelf met het concept en vanaf volgende maand werken we met een distributeur, die onze producten door het hele land zal afleveren."


John Baldino en Cortland Smith van Sporticulture. "'Plant de kleuren van je team, laat uw team trots groeien.' Dat is de slogan van het begrip Sporticulture", zegt Smith.


Het concept
“Sporticulture biedt toegang tot sport licenties en marketing mogelijkheden voor telers, retailers en hoveniers. Het is een divisie van Fabric Innovations. Het concept biedt telers officieel gelicenseerde NFL containers en labels. De telers kunnen zelf kiezen welke planten ze in de container zetten om de ideale pot plant combinatie die hun favoriete voetbalteam zal vertegenwoordigen te creëren", legt Smith uit.

Toenemende populariteit
De populariteit van het concept stijgt snel. "We hebben een goede aanwezigheid in Baltimore en Washington DC, maar we zien dat steeds meer kwekers hun belangstelling tonen voor dit concept. Momenteel zijn het de telers van de oostkust, medio westen en zuiden die planten in team kleuren telen voor het concept. De Green Bay Packers, Kansas City Chiefs, New York Jets, de New York Giants en de Philadelphia Eagles, bijvoorbeeld, zijn nu allemaal vertegenwoordigd met planten. Hopelijk volgend jaar zullen we de hele National Football League vertegenwoordigd in planten," zegt hij.

Walnut Springs kwekerij
Op Walnut Springs, de kwekerij waar het allemaal begon, teelt Cortland ook clubkleuren. "Bij Walnut Springs hebben we de Baltimore Ravens en Washington Redskins, violen en chrysanten," zegt hij. Ongeveer 5% van de 4 hectare kas is nu gewijd aan de teelt van eenjarige in de kleuren van beidde teams.

Voor meer informatie
Sporticulture
Cortland Smith
Email: cort@sporticulture.com
www.sporticulture.com