Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Deliflor, Royal Lemkes en Anthura vertegenwoordigen NL op World Expo Milaan

De World Expo wordt één keer per vijf jaar georganiseerd en trekt meer dan 20 miljoen bezoekers. Dit jaar vindt deze plaats van 1 mei tot 31 oktober 2015 in Milaan. De World Expo 2015 heeft als thema: 'Feeding the Planet, Energy for Life'. Met 150 participerende landen is de World Expo het grootste mondiale evenement dat helemaal in het teken staat van de sector waarin Nederland leidend is.
Om ‘flowers’ een aandeel te geven op de Expo hebben Anthura, Royal Lemkes en Deliflor Chrysanten met coördinatie van Westland Marketing de bal opgepakt om er een mooie en representatieve presentatie van te maken. Vanwege het uitblijven van een collectieve inzending door welke organisatie dan ook hebben deze drie bedrijven gezamenlijk een project opgezet.


foto: Deliflor

Opzet World Expo
Aan een indrukwekkende lange straat zijn de paviljoens van de deelnemende landen gesitueerd. De ene nog mooier en grootser dan de andere. En ieder land zorgt voor een unieke uitstraling en identiteit die typerend is. Tegelijkertijd wordt er aandacht gevraagd voor de wereldwijde voedselproblematiek en worden ideeën uitgewisseld voor een duurzame toekomst. Van mei tot en met oktober is de Expo te bezoeken en komen er dagelijks meer dan 100.000 bezoekers het terrein op.

Het thema van Nederland is Share, Grow, Live. Op verschillende manieren wordt invulling gegeven aan dit thema. Bezoekers worden meegenomen in een wereld van agrarische ontwikkelingen, duurzame oplossingen en de circulaire economy. Voor Nederland deze editie geen groot gebouw, maar een keuze voor een opzet die doet denken aan de Parade. Diverse food trucks waar typisch Hollandse gerechten als poffertjes en bitterballen worden geserveerd, worden afgewisseld met een reuzenrad, een spiegeltent en een podium voor live muziek. In de Kas komen technologie en gezondheid samen. Een tweede reden waarom bloemen en planten uiteraard niet mogen ontbreken.

Samenwerking
Deliflor heeft in samenwerking met Royal Lemkes en Anthura zorg gedragen voor de aankleding van zowel de grote tent als de Kas. Met verwerking van chrysant in combinatie met orchidee en anthuriums wordt aan de bezoekers het warme gevoel van zowel het geven als ontvangen van bloemen en planten meegegeven. Dit is vertaald naar bekende geefmomenten en emoties als liefde, geboorte, trouwen en ook Grootouderdag. Laatstgenoemde feestdag (Festa dei Nonni in het Italiaans) staat in Italië inmiddels vast op de agenda en kreeg daarom begin oktober extra aandacht.

De bezoekers kunnen niet alleen genieten van bloem- en plantarrangementen. Ze kunnen vanaf de Expo ook een digitaal boeket sturen naar hun geliefde, vrienden of familie. De ontvanger krijgt een gepersonaliseerde boodschap thuis.

Festa dei Nonni
Festa dei Nonni (grootouderdag) valt op 2 oktober en daarom stond deze bloemendag op 1,2 en 3 oktober centraal op de World Expo. Op donderdagavond 1 oktober was er een speciale bijeenkomst waarbij zowel Nederlandse als Italiaanse mensen uit het bloemenbranche in gesprek gingen met elkaar over alle georganiseerde activiteiten en promotiemiddelen rond Festa dei Nonni. Deliflor heeft met een delegatie kwekers de Expo in Milaan bezocht en deze activiteiten rondom Festa dei Nonni bijgewoond. Tevens zijn de chrysantendemonstraties rondom het Holland Paviljoen bezocht. Deze zijn verzorgd door de Nederlandse arrangeurs Bert Kuiper en Dini Holtrop.

bron: Deliflor
Publicatiedatum: