Derde kwartaal gelijk aan vorige jaar; cumulatief 4,6% meer omzet
Terwijl in het voorjaar vooral het einde van de vakantieperiode een positieve invloed had op de veilingklok, werkten de hoge temperaturen in augustus 2015 juist remmend op de bereidheid tot het kopen van bloemen en planten bij eindconsumenten en beïnvloeden ze daardoor ook de vraag bij Veiling Rhein-Maas. In zijn geheel waren in de zomer noch bij de planten noch bij de bloemen bijzonderheden in het verloop bij prijzen- of aantallen te zien en kon de positieve ontwikkeling van het gehele jaar behouden blijven.
Bij de start van het derde kwartaal werd bij de productgroepen Cyclamen en Gaultheria in resp. de maanden juli en september het predikaat `Premium Qualität´ ingevoerd. Voor alle productgroepen, waarbij kwalitatief hoogwaardige producten onder dit predikaat `Premium Qualität´ aangevoerd worden, laten klanten alsook aanvoerders zien hierover tevreden te zijn. Bij de veiling kunnen momenteel de productgroepen Anthuriums, Phalaenopsis, Cyclamen, Chrysanten, Helleborus, Calluna´s, Osteospermum, Palargonium zonale, Cyclamen en Gaultheria als `Premium Qualität´ worden aangevoerd.
Niet in de laatste plaats door de regelmatige aanwezigheid op vakbeurzen heeft Veiling Rhein-Maas sinds begin juli van dit jaar al 15 aanmeldingen van nieuwe klanten kunnen noteren. In het derde kwartaal waren de relatiebeheerders klanten van Veiling Rhein-Maas op de spoga+gafa van `Messe Köln´ en op de beurs Florall in het Belgische Gent aanwezig en konden ook daar vele nieuwe contacten gelegd werden.
bron: Veiling Rhein-Maas