Kwekers snijcymbidium stemmen in met promotieplan 2016-2018

De kwekers van snijcymbidium hebben op 17 september 2015 ingestemd met het nieuwe promotieplan 2016-2018. 98% van de uitgebrachte stemmen (deze vertegenwoordigen 63% van de totale ledenomzet) was voor productspecifieke snijcymbidium promotie en de daarbij verplichte heffing voor alle kwekers van snijcymbidium.

'Snijorchidee, Cymbidium in het bijzonder'
De boodschap en campagne krijgen de titel: 'Snijorchidee, Cymbidium in het bijzonder'. De campagne speelt in op de vragen:
  • Hoe presenteren wij snijcymbidium beter en vaker bij de bloemist en groothandel?
  • Hoe verleiden wij de consument met cymbidium? 
  • Hoe verbeteren wij samen de marktpositie van cymbidium in Duitsland?
Het promotieplan is vervolgens besproken binnen de FloraHolland Promotiecommissie snij-orchidee (FPC) en voorgedragen voor stemming. Dit is conform de productspecifieke promotieregeling zoals die op de Algemene Ledenvergadering (ALV) van 6 december 2012 is goedgekeurd door de leden van FloraHolland.

Productspecifieke promotieregeling
Via de productspecifieke promotieregeling dragen vanaf 1 januari 2016 alle snijcymbidumwekers (leden en niet-leden van FloraHolland) bij aan de promotie van Snijcymbidium.

De promotiecommissie snijcymbidium gaat de komende tijd gezamenlijk aan de slag om het promotieplan en het vervolg van de campagne de komende jaren ten uitvoer te brengen.

Meer informatie is te vinden op de website van de campagne

bron: FloraHolland

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven