Campagne ‘Cymbidium in het bijzonder’ van start
foto: FloraHolland
Arrangeur Miranda ter Voorde liet in RTL Weddingplanner diverse toepassingen zien van Cymbidium in bruidsboeketten. De focus van de campagne ligt op het inspireren van bloemisten en groothandelaren om meer met Cymbidium aan de slag te gaan. Uit onderzoek blijkt dat er een goede match is tussen consument en Cymbidium. Ruim 75 procent vindt het een aantrekkelijke bloem. Desgevraagd maken ze de associatie met liefde, exotiek, luxe en vriendschap. Minpunt is dat consumenten aangeven Cymbidium te weinig in de bloemenzaken te zien. Om bloemisten daartoe te inspireren zullen er tijdens het Cymbidiumseizoen diverse activiteiten worden georganiseerd.
De aflevering is hier terug te kijken (RTL)
Inspiratie voor bloemisten
Op 27 en 28 september demonstreren Björn Kroner-Salié en Desiree Glasbergen op het bloemistenevenement van FloraZon Venlo. Op 29 september geeft Johan Huisman een show op de happening van Pyramide Naaldwijk. Beide events presenteren het thema 'commercieel bloemwerk' met veel boeketinspiratie voor het brede assortiment Cymbidium. Verder is er aandacht via de bloemistenwedstrijd Maak iets bijzonders met Cymbidium, acties op social media, een inspiratiemagazine voor bruidswerk en is Cymbidium deelnemer aan het online platform Flower Factor.
Initiatief van de Cymbidium telers
De campagne is een initiatief van de Nederlandse Cymbidium telers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie Snijorchidee en wordt uitgevoerd door Fresh Retail. Het is het derde achtereenvolgende jaar dat de campagne plaatsvindt. De campagne richt zich op bloemisten, groothandelaren en consumenten. Kijk voor meer informatie en inspiratie op de website en de Facebook pagina's in diverse talen of op www.orchids-info.com.
bron: orhcids-info/floraholland