Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fransen kopen 3x vaker bloemen online dan NL'ers

Ongeveer 37% van de Britten en 32% van de Fransen zegt het afgelopen jaar wel eens een bloemetje online te hebben gekocht. Dit is met maar liefst 10% gestegen vergeleken met het jaar 2010. In Nederland en Duitsland waren deze percentages respectievelijk 12% en 23%: redelijk stabiel tot licht gestegen vergeleken met 2010. Dat blijkt uit een onderzoek dat de afdeling Markt & Informatie van FloraHolland heeft uitgevoerd.



Moederdag
Het laten bezorgen van een verjaardagsboeketje is de afgelopen vijf jaar het meest gestegen in alle vier de landen. Een verjaardag is de belangrijkste bestemming van het online bloemenboeket. Valentijnsdag en Moederdag staan op de tweede plaats, maar deze speciale dagen lijken de afgelopen vijf jaar aan belang af te nemen.

Fleurop
Met een marktaandeel tussen de 25% en 38% wordt in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk de online bloemenmarkt gedomineerd door Fleurop/Interflora. Echter, aan het afnemende marktaandeel, met uitzondering van Nederland, zien we dat deze partij in 2015 voor het eerst echt 'last' begint te krijgen van relatief nieuwe spelers op de markt. Opkomende speler is bijvoorbeeld Bloom & Wild.

Klik hier voor het gehele artikel
Publicatiedatum: