Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Per Christensen, Gartneriet Tingdal:

"Populaiteit van ons product komt door social media"

Social media heeft de manier waarop vraag en aanbod, waarop producent en consument met elkaar in contact treden, veranderd. Volgens Gartnier Tingdal, een Deens plantenkweker, ligt de kracht van social media niet primair in de mogelijkheid snel foto's en informatie uit te wisselen, maar eerder in het feit dat iedereen er gelijk met iedereen over in discussie kan gaan. Dat is in elk geval de eigen verklaring voor het succes van de Pilea Peperomiodies


Per Christensen, hier gefotografeerd op de Nordic Flower Expo in Malmö in Zweden. In de hand een geranium uit het Gree interior concept genaamd Sweet Pink.

Herintroductie
Na een slechte start drie jaar geleden, herintroduceerde de kweker dit jaar opnieuw de Pilea Peperomiodies. "Mijn vader kweekte ze al in de jaren '70. Wij dachten er opnieuw mee te beginnen, maar de markt pikte het niet op. We hielden er mee op, maar merkten een tijdje later juiste weer een groeiende belangstelling. En dit jaar was de timing weer perfect, want nu kunnen we de vraag nauwelijks bijhouden." Dat vertelt Per Christensen, eigenaar van het bedrijf. "En dat heeft alles met social media te maken, omdat op dit moment op Instagram en Facebook vele mensen hun ideeën en bevindingen over de plant bespreken. Bovendien is de plant (weer) trending in allerlei interieur-magazines.



Pilea Peperomiodies in de kas.

Green interior concept
De Pilea Peperomiodies maakt deel uit van het Green interior concept van Gartneriet Tingdal, dat inmiddels veertien jaar oud is. "Rond die tijd waren de prijzen van planten laag. Het was nodig te investeren in grotere en kwalitatief betere planten, waardoor op den duur de consument onze planten ging herkennen", aldus Christensen. Momenteel zijn 26 verschillende planten in het concept opgenomen, waarvan zestien Peperomia variëteiten, de specialiteit van het huis.

Evenals de Pilea Peperomiodies worden verschillende bestaande soorten met regelmaat geherintroduceerd, wanneer men denkt dat de markt het op zal pakken.



De productiefaciliteit in Tingdal.

Betere markt dan vroeger
De laatste jaren ziet de kweker de vraag naar diens planten over de hele linie toenemen. "Met name de laatste vijf, zes jaar zagen we die vraag enorm stijgen", aldus Christensen. "Maar prijzen bleven daarbij wat achter. Van de andere kant zijn wij nu, beter dan vijf à tien jaar geleden, in staat prijzen op het gewenste level te houden."


Voor meer informatie:
Gartneriet Tingdal
Per Christensen
Email: per@tingdal.dk
www.tingdal.dk
Publicatiedatum: