23 september - 3 oktober

Consumentenactie 'Kleurrijke verhalen dagen' van start

Met de 'Kleurrijke Verhalen Dagen' (23 september tot en met 3 oktober 2015) geeft Plantion een actiematig vervolg aan de consumentencampagne 'Kleurrijkeverhalen.nl'. Consumenten die in deze periode bij een deelnemende bloemist of tuincentrum tenminste €25,- euro aan bloemen of planten besteden, krijgen een speciaal boeket of inspirerende plant ter waarde van € 20 er gratis bij. Informatie over de 'Kleurrijke Verhalen Dagen' en verkooppunten kunnen consumenten vinden op www.kleurrijkeverhalen.nl.

Vorig jaar lanceerde Plantion de consumentencampagne 'Kleurrijkeverhalen.nl'. Deze campagne laat zien dat consumenten bij de bloemen- en plantendetaillist de mooiste producten koopt voor iedere gelegenheid. En dat zij met de aankoop van een plant of boeket meteen iets extra's in huis halen; want achter elke soort schuilt een bijzonder verhaal. De campagne, vorig jaar erop gericht om bekendheid op te bouwen, krijgt nu een meer actiematig vervolg.

Om zelf invulling te geven aan de 'Kleurrijke Verhalen Dagen' krijgen de deelnemers de beschikking over POS-materiaal zoals gevelvlaggen, posters, flyers en toonbankkaarten. Plantion reikt hen ook de weg te geven planten en boeketten aan. Door middel van een korte, intensieve mediacampagne wordt bekendheid gegeven aan de actieperiode: radiocommercials op alle regionale omroepen (14 september-4 oktober), abri's op 1750 locaties (22-29 september), huis-aan-huis folderbezorging bij meer dan 1 miljoen huishoudens (19-23 september), online reclame op Google, Facebook (7 september-4 oktober) en publiciteit in vakbladen en regionale media.

'Kleurrijke Verhalen Dagen' wordt gedragen door alle detaillisten die bij Plantion hun inkopen doen. Daarnaast kunnen ook klanten van Groothandelscentrum Plantion en Groencentrum Plantion die consumenten bedienen, aan de actieperiode deelnemen. In totaal zullen rond de zevenhonderd detaillisten meedoen. Behalve inzet en enthousiasme vergt de campagne voor deelnemende bloemisten geen extra investering. De campagnekosten worden voldaan uit de reguliere inhoudingen ten behoeve van collectieve promotie voor bloemen en planten.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven