Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

FloraHolland start experiment met veilen van rozen in doos

Vanaf 27 augustus 2015 voert een aantal aanvoerders rozen in doos aan op de klok. Dit voorziet in behoefte van klanten die rozen inkopen én speelt in op ketenefficiency.


Floraholland Rozen In Doos

De behoefte aan het inkopen van rozen in doos bleek uit een recent onderzoek onder de top 300 rozen inkopende klanten van FloraHolland. Vanuit aanvoerders was de behoefte al eerder duidelijk.

Kosten verminderen
Voor aanvoerders is het veilen van rozen in doos aantrekkelijk omdat het minder handling met zich meeneemt en diverse veilingkosten vermindert, zoals fusthuur en karheffing. En het veilen van rozen in doos vergroot aantrekkingskracht op voor de aanvoerder nieuwe klanten.

Voor klanten zijn er ook besparingen: op het gebied van handling van de producten en tot ongeveer 30% op volume in het transport. En het veilen van rozen in doos geeft meer keuze in de verpakking waarin men producten inkoopt op de klok.
Fustcode 884

De rozen in doos worden geveild in de reguliere veilgroepen. Ze zijn herkenbaar voor een inkoper door een aparte fustcode 884, sorteerkenmerk '31 in een doos', de herkenbare foto én de aanduiding van het verhoogde aantal stelen.

Productmarktplan Roos
Het initiatief komt voort uit het Productmarktplan Roos, wat in samenwerking met de FPC door het productteam Roos van FloraHolland werd opgesteld. De activiteiten in het plan zijn gericht op het toevoegen van waarde aan de productgroep.

Op dag- en weekbasis evalueren we met aanvoerders en klanten. Met het experiment willen we ervaring op doen in het aanbieden van een extra keuze in verpakking op de klok.

Publicatiedatum: