uitbreiding IPM Essen

Nieuwe beurs zet in op concepten en beleving

Tholen - Beleving, concepten, emotie. Niet gewoon een plant verkopen, maar de consument meenemen in een verhaal. Volgens verschillende marktspecialisten is dit de toekomst. De IPM Essen wil daarop inspelen met de nieuwe beurs hortivation. De beurs vindt volgend jaar voor het eerst plaats tijdens in Kalkar, tijdens de Flowertrials.



Marketingconcepten
De beurs moet vernieuwende marketingconcepten en verkoopmanieren tonen. Volgens de organisatie kan de tuinbouw profiteren van maatschappelijke trends als communicatie, mode en lifestyle en door daar gebruik van te maken, kan er meer verkocht worden. Die nieuwe afzetmogelijkheden voor de groene branche en andere branches, die moeten op de beurs te zien zijn. Dummen Orange heeft al aangegeven om hun nieuwe concept, My Grace te tonen. "Maar het kunnen ook regionaal geteelde kruiden zijn, die bij de aankoop van de volgende barbecue niet mogen ontbreken. Of gestippelde balkonplanten die perfect harmoniƫren met de tuinschort met polkadotpatroon, of het groentetuintje op het dak van het flatgebouw waar de sla voor de kantine van het bedrijf wordt geteeld. Op de beurs worden tuincentra, eindverkopers, discounters, bouwmarkten, de levensmiddeldetailhandel en de producerende tuinbouw voorzien van nieuwe ideeƫn en assortiments overkoepelende verkoopconcepten."

200 standhouders
Deze conceptuele insteek klinkt misschien nog een beetje vaag, maar de organisatie verwacht er toch zo'n 200 standhouders mee te trekken. Dat kunnen kwekers zijn, maar ook tuinbouw toeleveranciers of producenten van outdoorproducten als tuinmeubelen en barbecues. Door gezamenlijk op te trekken ontstaan er volgens de beursorganisatoren meer afzetmogelijkheden. "Samen kunnen we profiteren van maatschappelijke trends. We kunnen met de groene prodcuten dichter bij de wensen van de consument te komen. Dus de combinatie van planten met outdoorproducten als barbecues zijn daarom ook van belang."

Dichter bij elkaar
"De hortivation heeft tot doel tuinders, handelaren en consumenten dichter bij elkaar te brengen. De beurs laat zien hoe de groene branche direct van de trends als communicatie, mode, koken en lifestyle kan leren en die stromingen voor zich kan gebruiken. De hortivation in de voorzomer is een extra bron van informatie waarbij de nadruk ligt op afzetmogelijkheden. Daardoor vormt het een ideale aanvulling op de IPM Essen aan het begin van het jaar", verklaart Oliver P. Kuhrt, directeur van de Messe Essen. Daarom zullen ook lezingen en bijeenkomsten georganiseerd worden die concreet aan de groene producten kunnen worden gekoppeld. "De beurs stimuleert op die manier de innovatie binnen de complete waardeketen van de tuinbouw."

Locatie
De hortivation vindt plaats van 13 t/m 15 juni 2016.

Meer informatie vindt u op: www.hortivation.de

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven