Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Workshop nieuwe retailmodellen, INretail/Tuinbranche Nederland

"Retailer: kom los uit oude denkpatronen"

Het INretail/Tuinbranche Nederland project ‘Nieuwe Retailmodellen’ is in volle gang. Het ledenevent van 23 november staat in het teken van retailmodellen en de komende drie weken deelt Tuinbranche Nederland de eerste resultaten van het onderzoek dat zij, samen met onderzoeksbureau Q&A, doen naar de oude- en vooral nieuwe retailmodellen.

Waarom dit project?
John Terra, research director Retail bij Q&A: “Simpelweg omdat het gedrag van de consument totaal veranderd is. Dit komt deels door de opkomst van internet en ook de crisis heeft grote invloed op de markt gehad. Hierdoor moeten retailers nadenken over hoe ze in de komende tijd de aansluiting met hun klanten houden. Of kortweg: Hoe blijf je de komende jaren relevant? Handig dus zoveel mogelijk onderscheidende en vernieuwende voorbeelden uit de markt te hebben.”

Bevindingen
“Deel 1 van het project is afgerond. Met retailers, leveranciers, experts en studenten is in kaart gebracht op welke trends en behoeften we in willen spelen en waar de grootste uitdagingen liggen. Opvallend is dat de ondernemers erg positief zijn en in bijna alle trends wel een kans zien. Dat vind ik wat naïef, want veel van die trends zijn regelrechte bedreigingen voor hun winkels. Neem de online revolutie. Iedereen ziet er een kans in, maar zonder slimme online strategie is het een grote bedreiging. Snel los komen van de oude denkpatronen dus en echt gaan nadenken op welke gebieden je straks blijvend het verschil maakt. Waar ligt de basis van je bedrijf de komende vijf jaar? Met je collectie of juist met je personeel? Wil je alles van je klanten weten en met data aan de slag of zet je vol in op beleving?”

Deel twee
Hoe je dat kunt doen is deel twee van het project. "We gaan nu de diepte in. We hebben vijf groepen gemaakt en gaan weer via workshops met alle betrokkenen onze bevindingen toetsen."

De conclusies van deel 1 van het project Nieuwe Retailmodellen zijn hier te raadplegen.
Publicatiedatum: