
Abonneren
Vacatures
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Ervaring in Mexicaanse tuinbouw
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
- Cees den Boer, medeoprichter Svensson Nederland, overleden
- Energievreters? Steeds meer Westlandse tuinders gebruiken nu al bijna geen gas meer
- Met Pasen toch weer uitgebreide bloemenpracht van Nederlandse kwekers op Sint Pietersplein
- Crisisupdate: TTF-gasprijs duikt onder 40 euro
- CosMic Plants minimaliseert energieverbruik met IIVO klimaatcomputer
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Drijfhout gaat voor uniforme communicatie richting de consument
Henk-Jan Drijfhout (links) en Dirk Plasmeijer nemen de taarten in ontvangst
Uniforme communicatie
De afgelopen maanden zijn er steeds meer aanvragen van orchideeënkwekers bij etikettenleveranciers om gebruik te maken van de uniforme symbolen. Drijfhout was één van de eerste kwekers die de uniforme symbolen op zijn etiketten liet drukken. Dat was voor Orchidee Nederland een reden om een taart aan te bieden aan Drijfhout en zijn leverancier Horticoop. Henk-Jan Drijfhout: “Ik vind het belangrijk dat we dezelfde symbolen gebruiken richting de consument. We willen als orchideeënkwekers ten slotte hetzelfde naar de consument communiceren.”
Op de Seasonal Trade Fair die dit voorjaar heeft plaatsgevonden zijn de uniforme symbolen gepresenteerd aan kwekers, exporteurs, etikettenleveranciers en andere belanghebbenden. Een belangrijke voorwaarde bij de ontwikkeling van de uniforme symbolen door Orchidee Nederland, was dat de symbolen voor alle kamerplanten toepasbaar zouden zijn. Door symbolen te uniformeren en voor alle potplanten toepasbaar te maken, wordt de informatie voor de consument duidelijk en eenduidig. De symbolen zijn te vinden op de website van de VBN (www.vbn.nl).
Consumentenonderzoek
Uit consumentenonderzoek dat Orchidee Nederland heeft laten uitvoeren, blijkt dat de consument naar verzorgingsinformatie zoekt bij de aankoop van een plant. Als er geen verzorgingsinformatie aanwezig is, beslist de consument in een aantal gevallen om de plant niet te kopen. De uniforme symbolen zijn in een consumentenonderzoek getoetst op duidelijkheid en begrijpelijkheid.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-17 De 2D barcode komt eraan, wat is het?
- 2023-03-15 Intratuin haalt de bezem door schoonmaakassortiment
- 2023-03-06 Slimme bloempot The Pots Company in de prijzen
- 2023-03-03 Giftige narcissen verward voor bosuitjes bij Britse supermarkt
- 2023-03-01 "Retail vraagt steeds meer om veenvrije mengsels"
- 2023-02-24 Tuincenter Claes uit Edegem is het Beste Tuincentrum van Vlaanderen
- 2023-02-23 CLM meet aanzienlijke reductie gewasbeschermingsmiddelen op sierplanten in tuincentra
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-09 3PointBox ontwikkelt oplossing voor onbemande verkooppunten
- 2022-12-22 Gas is te duur: tuincentra zetten mes in aanbod kamerplanten
- 2022-12-15 Jan Linders gaat verder als franchiseondernemer van Albert Heijn
- 2022-11-25 “Zo maken we het nog leuker en aantrekkelijker voor de klanten”
- 2022-11-17 “Onze uitbreiding was alleen haalbaar door te verduurzamen”
- 2022-11-11 "De gestegen kosten zijn niet meer terug te verdienen"
- 2022-11-01 Lidl stopt met het invliegen van groenten en fruit
- 2022-10-31 Dit tuincentrum verkoopt alle kamerplanten voor de helft van de prijs wegens hoge energiekosten
- 2022-10-20 Intratuin wijst tropische plant te deur: "Heeft teveel warmte nodig"
- 2022-10-14 Duitse grootgrutter Penny gooit wegwerpemmer weg en gaat over op herbruikbare variant
- 2022-10-05 Dagelijks verse maaltijden van Landwaart Culinair in nieuwe Jumbo Foodmarkt
- 2022-09-30 Jumbo introduceert Kletsboeket tijdens Week tegen Eenzaamheid