Terugblik 2e Bouquet Tales Lab

Bloemisten over creativiteit en onderscheidend vermogen

Het thema en gelijk de uitdaging van het 2e Bouquet Tales Lab, dat maandag wederom plaatsvond in De Winkel van Bouman Anthuriums, was 'How to be creative in 5 minutes?'. Zo’n 15 bloemisten van de studieclub van Ruud Hazelaar en Tanja Verhagen namen deel aan dit creatieve lab.



De avond leverde mooi bloemwerk op, maar vooral ook interessante onderlinge discussies over creativiteit, snelheid, onderscheid en de rol van producten. Alle deelnemende bloemisten erkennen dat ze zich juist met boeketten meer moeten gaan onderscheiden van andere aanbieders, maar dat de factor tijd een probleem is. Als een klant in de winkel komt voor een mooi boeket, heb je als bloemist maar beperkt de tijd om iets bijzonders te maken. Voor veel bloemisten is het lastig om dan uit hun comfortzone te komen en zij kiezen dus vaak voor veilig in plaats van verrassing. Je hebt een bepaalde stijl waaraan je vast blijft zitten, terwijl het de uitdaging is om als vakman of vrouw klanten steeds weer te verrassen en te verwonderen met bijzondere bloemen, jouw creativiteit en jouw verhaal.



In het Lab gingen bloemisten aan de slag met Chrysanten, Anthuriums, Calla’s, Hortensia’s, Avalanche+ Rozen en allerlei seizoensbloemen voor de komende maanden. Iedere bloemist probeerde zichzelf uit te dagen om ’t juist even anders te doen en dit leverde bijzondere boeketten en verrassende stijlen en combinaties op, welke in de komende Bouquet Tales krant van september te zien zullen zijn. Ook zijn er voor www.bloomtube.com/bouquettales een aantal filmpjes opgenomen, waarin de designers Joan Stam en Joe Massie hun antwoord geven op de vraag: How to be creative in 5 minutes?



Het Bouquet Tales project is een initiatief van marketeers Brigitte Hagen (ConceptFactory) en Marcel Jansen(Strøm Creative Marketing) en heeft als ambitie om bloemisten te helpen zich meer met een eigen stijl in boeketten te gaan onderscheiden. De promotiegroepen van JustChrys, SimplyCalla, Avalanche+Rozen, Hortensia, Anthurium en Pure Seasonal Flowers participeren in dit samenwerkingsproject, waaraan ook diverse groothandelaren hun medewerking verlenen.

Het project is ook te volgen op Facebook: www.facebook.com/bouquettales

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.