Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloemist: gebruik Whatsapp

Naar schatting maken ruim 9 miljoen Nederlanders gebruik van WhatsApp en de verwachting is dat dit aantal de komende jaren nog zal groeien. Steeds meer bedrijven spelen hierop in door de klantenservice uit te breiden met WhatsApp. Ook voor bloemisten zijn er volop mogelijkheden om gebruik te maken van WhatsApp.

In onderstaande geeft FloraHolland enkele voorbeelden over hoe de bloemist WhatsApp efficiënt in zou kunnen zetten.

Gemakkelijk en snel vragen beantwoorden
Laat klanten weten dat ze u kunnen whatsappen met vragen over bijvoorbeeld de verzorging van bloemen of de juiste plaats voor een plant in de woonkamer. De mogelijkheid om foto's te versturen via WhatsApp kan helpen om een vraag nog beter te beantwoorden.

Klanten informeren
U kunt WhatsApp gebruiken om uw klant te informeren. Bijvoorbeeld over acties in uw winkel of een extra koopavond. Zorg er wel voor dat u dit niet te vaak doet aangezien dit anders als opdringerig wordt ervaren.

Vragen stellen aan klanten
WhatsApp wordt steeds vaker gebruikt door marktonderzoeksbureaus omdat respondenten snel kunnen reageren. Als bloemist kunt u WhatsApp ook gebruiken voor 'marktonderzoek' door een foto van een nieuwe bloem of plant te sturen naar uw klant en te vragen wat zij hier van vinden. Zo blijft u in contact met uw klant en creëert u betrokkenheid van uw klant.

Bron: Floraholland
Publicatiedatum: