Arnold Wittkamp

Hoe weet de kweker wat een consument wil?

Veel kwekers hebben voornamelijk contact met de tussenhandel (exporteur of groothandel), of met een grote partij zoals supermarkten, tuincentra ketens of bouwmarkten. Ze missen vaak het directe contact met de eindgebruiker, de consument. Dat zegt Arnold Wittkamp in een blog op zijn website.


Foto's: arnoldwittkamp.nl

Na gesprekken met veel kwekers blijkt dat de meeste kwekers voornamelijk luisteren naar hun directe klant en dat is ‘de handel’. Dat is de partij waarmee ze contact hebben over de verkoop van hun producten. Wanneer een kweker een nieuw product in de kas heeft staan, vraagt hij daarom vaak als eerste aan vertegenwoordigers uit de handel om te komen kijken of het iets is. Deze vertegenwoordigers en dat kunnen inkopers van groothandels, exporteurs, supermarkt-, tuincentra-, of bouwmarktketens zijn, vertellen graag of een product goed is of niet.

De ‘handel’ bepaalt dan voor de kweker of hij er verder mee moet gaan of dat hij op een dood spoor zit. Maar zijn deze mensen uit de handel de juiste partij en in staat te weten wat een consument zoekt? Hoe komt een kweker te weten wat een consument wilt?

Klik hier voor het uitgebreide, waarin Wittkamp o.a. Sandra Könings (trendwatcher),
Louis Kester (Schoneveld Breeding) en Carl Rentes (CR Management Consultancy) aan het woord laat en hen laat vertellen hoe de kweker volgens hen kan achterhalen wat de consument wil.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven