Solis Plant toetst verpakkingen in consumentenpanel
Stopping power creëren
Een product op een bepaalde manier aankleden, zodat de stopping-power in het schap wordt vergroot. Dit is een uitdaging die winkelketens, maar ook steeds meer kwekers aangaan. Solis Plant heeft daarom ruim twee jaar geleden het merk Le Chic Blooming Jewels in de markt gezet, met een ton-sur-ton verpakking voor haar Kalanchoës. Inmiddels zijn er zo’n 5 tot 10 verschillende verpakkingen en toegevoegde waarde beschikbaar, voor verschillende productgroepen. “We investeren fors in de verschillende verpakkingen, maar dan moet dit het product wel ten goede komen, anders is het een verspilde investering,” aldus René van Dop, directeur van Solis Plant.
“De uitdaging zit niet in het bedenken van één leuk concept, maar in het blijven verrassen,” aldus van Dop. “Klanten zijn altijd op zoek naar iets nieuws, dus daar kun je mee scoren. Maar dat moeilijk. Je moet namelijk wel dicht bij je eigen huisstijl blijven. Klanten kunnen gewend zijn aan een bepaalde uitstraling. Daarom hebben we onze huidige en nieuwe lijnen laten testen onder een breed consumentenpanel. Super om te zien hoe bestaande verpakkingen worden gewaardeerd, maar ook om te weten waar de consument nu echt voor stopt in het winkelschap. Dit is voor ons én voor onze klanten waardevolle informatie.”
Consumentenpanel
Het consumentenpanel is een nieuwe dienst van verkoop- en marketingadviesbureau Pull Position. Met dit consumentenpanel wordt onderzoek gedaan naar de mening van consumenten over allerlei uiteenlopende producten, verpakkingen en merken. Door middel van korte digitale vragenlijsten met beeldmateriaal, testen consumenten producten en diensten.