Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Solis Plant toetst verpakkingen in consumentenpanel

Een opvallend ontwerp, de juiste kleur, nieuwe materialen en de praktische toepasbaarheid. Allemaal punten waar we in investeren om dé perfecte verpakking voor onze doelgroep te ontwikkelen. Maar wat wil die doelgroep nu eigenlijk? Hoe kunnen we het product aantrekkelijker maken door middel van een verpakking, waardoor de consument verleid wordt tot aankoop? Solis Plant zocht het uit, door haar verpakkingen te testen in het consumentenpanel van Pull Position.



Stopping power creëren
Een product op een bepaalde manier aankleden, zodat de stopping-power in het schap wordt vergroot. Dit is een uitdaging die winkelketens, maar ook steeds meer kwekers aangaan. Solis Plant heeft daarom ruim twee jaar geleden het merk Le Chic Blooming Jewels in de markt gezet, met een ton-sur-ton verpakking voor haar Kalanchoës. Inmiddels zijn er zo’n 5 tot 10 verschillende verpakkingen en toegevoegde waarde beschikbaar, voor verschillende productgroepen. “We investeren fors in de verschillende verpakkingen, maar dan moet dit het product wel ten goede komen, anders is het een verspilde investering,” aldus René van Dop, directeur van Solis Plant.

“De uitdaging zit niet in het bedenken van één leuk concept, maar in het blijven verrassen,” aldus van Dop. “Klanten zijn altijd op zoek naar iets nieuws, dus daar kun je mee scoren. Maar dat moeilijk. Je moet namelijk wel dicht bij je eigen huisstijl blijven. Klanten kunnen gewend zijn aan een bepaalde uitstraling. Daarom hebben we onze huidige en nieuwe lijnen laten testen onder een breed consumentenpanel. Super om te zien hoe bestaande verpakkingen worden gewaardeerd, maar ook om te weten waar de consument nu echt voor stopt in het winkelschap. Dit is voor ons én voor onze klanten waardevolle informatie.”

Consumentenpanel
Het consumentenpanel is een nieuwe dienst van verkoop- en marketingadviesbureau Pull Position. Met dit consumentenpanel wordt onderzoek gedaan naar de mening van consumenten over allerlei uiteenlopende producten, verpakkingen en merken. Door middel van korte digitale vragenlijsten met beeldmateriaal, testen consumenten producten en diensten.

Publicatiedatum: