Coulanceregeling BPL voor aanmeldingstermijn piekarbeiders
Hierover is het volgende afgesproken: indien uw piekarbeider niet binnen vijf werkdagen terecht kan bij een RNI-inschrijfvoorziening in uw regio om een BSN te ontvangen, kunt u coulance krijgen van BPL. U dient dan een schriftelijk bewijs te hebben van de desbetreffende RNI inschrijfvoorziening, waaruit blijkt dat het niet haalbaar is om binnen vijf dagen een BSN te ontvangen. Dit kan bijvoorbeeld een mail zijn die u heeft ontvangen bij het maken van een afspraak. Dit schriftelijke bewijs stuurt u door naar BPL (werkgever@bplpensioen.nl). Op grond hiervan krijgt u toestemming om uw piekarbeider later aan te melden. Uiterlijk op de dag dat uw piekarbeider bij een inschrijfvoorziening terecht kan om een BSN in ontvangst te nemen, meldt u uw piekarbeider aan bij BPL.
Zodra het BSN binnen is, zet u de deelnemer in het werkgeversportaal van BPL (met daarin een mogelijk foutieve ingangsdatum/uitdienstdatum). Verzoek is om vervolgens bij BPL (werkgever@bplpensioen.nl) aan te geven dat u de piekarbeider heeft aangemeld, waarbij u tevens meldt wat de correcte in- en uitdienstdatum is. Dit kan dan worden gecorrigeerd door BPL.
Als u op deze manier handelt kunt u uw werknemer aanmelden als piekarbeider, ook als het niet lukt om binnen vijf dagen een BSN te ontvangen.
Meer informatie over de regeling piekarbeid vindt u hier.
Voor vragen kunt u bellen met de Werkgeverslijn land- en tuinbouw via T 088 – 888 66 88 of naar de BPL werkgeversdesk via T 050 – 522 40 00.
Bron: Werkgeverslijn