Dahlia's op de Bloemistenklok
Ruud Hoogenboom (Foto: FloraHolland)
Goede prijs-kwaliteit
Naar eigen zeggen geniet Ruud Hoogenboom van de vrijheid van het zelfstandig ondernemerschap: "Je kunt lekker je eigen ding doen". Hij teelt al 20 jaar Dahlia's: "Ik heb de know how van de Dahlia teelt. In het verleden heb ik goede zaken gedaan en dat hoop ik door te zetten in de toekomst. Onder klanten heb ik bekendheid opgebouwd. Ze weten dat ze bij mij een goede prijs-kwaliteit verhouding kunnen verwachten."
Opvallende cultivars
Het assortiment van J.J.P. Hoogenboom onderscheidt zich met variëteiten met rijke kleurschakering en met opvallende felle spikkels of streepjes. "Daarnaast bieden we continuïteit voor onze klanten in periode van april tot en met oktober." Ruud heeft ook een favoriet: "Dahlia Checkers is een mooie cultivar om te zien maar vooral zeer productief in de kas en in de buitenteelt."
(Foto: FloraHolland. Voor meer foto's klik hier)
Vertrouwen winnen op de Bloemistenklok
"Ik ben benaderd door veilingmeester Marco Alberti om op de Bloemistenklok in Naaldwijk aan te komen voeren. Ik vond het interessant om de bloemist een ingang te bieden direct op de bron in te kopen. De prijzen waren afgelopen week wel erg wisselend, waarvan het warme weer denk ik de oorzaak was. Toch bied ik komende periode mijn product via de Bloemistenklok om vertrouwen op te bouwen en te zorgen dat klanten er van uit kunnen gaan dat ik er iedere dag met handel sta. Ik steek een hand uit naar de klanten en ik hoop dat dat gewaardeerd gaat worden."
Meer feedback over product
De Dahlia's van J.J.P. Hoogenboom blijven ruim een week staan mits ze goed verzorgd worden. De kweker adviseert klanten om Chrysal Clear mee te geven voor een goede houdbaarheid. Het blad blijft dan ook tot het einde mooi groen. Ruud zou graag meer in contact willen staan met de klant en feedback willen ontvangen. "Als er bijvoorbeeld klachten zijn hoor ik dat graag snel terug zodat ik hier direct op kan schakelen. Maar bijvoorbeeld ook feedback over hoe bepaalde variëteiten door consumenten ontvangen worden."
Bron: Jolanda Lek, FloraHolland