Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

6,8% meer omzet bij Veiling Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas kon de positieve trend uit het eerste kwartaal 2015 ook in de maanden april tot juni van dit jaar continueren. Zo werd via de veilingklok in het eerste halfjaar 1,8% meer omzet dan vorig jaar gerealiseerd. In totaal werd aan de marktplaats Veiling Rhein-Maas in dit halfjaar van 2015 6,8% meer omzet dan in 2014 behaald. Zoals ook in de maanden januari tot maart het geval was, had vooral de omzetstijging bij klokservice een positieve uitwerking op de totale omzet.

De bij Veiling Rhein-Maas in het eerste halfjaar verkochte producten liepen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 1,6% terug, omdat o.a. de weersituatie invloed had op het aanbod bij Veiling Rhein-Maas. Het koude weer in het voorjaar van 2015 leidde ertoe, dat producten die op de velden in de regio geproduceerd worden later op de markt kwamen en de vraag naar deze producten in het tweede kwartaal het aanbod oversteeg. Ondanks de daling in aantallen kenmerkte de verkoop aan de veilingklok zich in zijn algemeenheid door hogere en stabielere middenprijzen als het vorig jaar en kon Veiling Rhein-Maas een omzetplus optekenen.

Sinds het begin van het jaar konden bij Veiling Rhein-Maas in totaal 39 klanten, vooral groothandelaren en tuincentra, als nieuwe klant worden ingeschreven. Daarnaast kopen steeds meer klanten bij Veiling Rhein-Maas in, zonder in Herongen ter plaatse te zijn. Het aantal klanten, dat dagelijks aan de veiling via het KOA-systeem (Kopen-Op-Afstand) inkoopt, steeg in de eerste helft van het jaar in vergelijking met vorig jaar met meer dan 13%.

In de foyer van Veiling Rhein-Maas kon in resp. april en juni kon naast de presentatie van nieuwe producten ook een tentoonstelling van `Deutsche Gärtnerware´ en de bijeenkomst `Together Active´ bezocht worden. Beide presentaties werden door de aanwezige klanten bijzonder gewaardeerd. Tijdens de bijeenkomst `Together Active´ hadden de klanten van de veiling de gelegenheid, tijdens en na de veiling met enkele aanvoerders in gesprek te komen en zo de mensen achter de tentoongestelde producten persoonlijk te leren kennen.
Publicatiedatum: