6,8% meer omzet bij Veiling Rhein-Maas
De bij Veiling Rhein-Maas in het eerste halfjaar verkochte producten liepen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 1,6% terug, omdat o.a. de weersituatie invloed had op het aanbod bij Veiling Rhein-Maas. Het koude weer in het voorjaar van 2015 leidde ertoe, dat producten die op de velden in de regio geproduceerd worden later op de markt kwamen en de vraag naar deze producten in het tweede kwartaal het aanbod oversteeg. Ondanks de daling in aantallen kenmerkte de verkoop aan de veilingklok zich in zijn algemeenheid door hogere en stabielere middenprijzen als het vorig jaar en kon Veiling Rhein-Maas een omzetplus optekenen.
Sinds het begin van het jaar konden bij Veiling Rhein-Maas in totaal 39 klanten, vooral groothandelaren en tuincentra, als nieuwe klant worden ingeschreven. Daarnaast kopen steeds meer klanten bij Veiling Rhein-Maas in, zonder in Herongen ter plaatse te zijn. Het aantal klanten, dat dagelijks aan de veiling via het KOA-systeem (Kopen-Op-Afstand) inkoopt, steeg in de eerste helft van het jaar in vergelijking met vorig jaar met meer dan 13%.
In de foyer van Veiling Rhein-Maas kon in resp. april en juni kon naast de presentatie van nieuwe producten ook een tentoonstelling van `Deutsche Gärtnerware´ en de bijeenkomst `Together Active´ bezocht worden. Beide presentaties werden door de aanwezige klanten bijzonder gewaardeerd. Tijdens de bijeenkomst `Together Active´ hadden de klanten van de veiling de gelegenheid, tijdens en na de veiling met enkele aanvoerders in gesprek te komen en zo de mensen achter de tentoongestelde producten persoonlijk te leren kennen.