Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jan Verheij, FloraHolland

Bloemen en planten op televisie: kracht van de media

Jan Verheij is media marketeer bij FloraHolland. Hij zorgt samen met zijn collega’s Karin van Luijk en Jacco van der Hoeven dat bloemen en planten goed gepromoot worden op televisie.


Jan Verheij (Foto: FloraHolland)

De laatste tijd merkt het team steeds vaker dat televisiemakers rechtstreeks kwekers benaderen met het verzoek om tegen betaling content en of producten te leveren voor diverse programma's.

Verheij vertelt dat de eerste schuchtere contacten met Televisie stammen uit 2001. Rob Verlinden werkte in die tijd nog voor Eigen Huis en Tuin. Op de Zomerbloemententoonstelling in Naaldwijk had hij een zwarte Delphinium gescout en zo kwam hij bij FloraHolland terecht. Inmiddels zijn we 14 jaar verder en bemoeit FloraHolland zich steeds nadrukkelijker met TV formats, waarin bloemen en planten een rol spelen.

Coördineren
Jan Verheij en het team coördineren de contacten met tv-programma's die voor sierteeltproducten een interessant visitekaartje kunnen zijn. Hierbij moet
worden gedacht aan programma's als Robs grote tuinverbouwing, Eigen Huis en Tuin, Hollands Beste Bloemstylist, VT Woonmagazine en Koffietijd. Maar ook voor de publieke omroep kunnen de media marketeers slimme content aanleveren.

Kwekers rechtstreeks benaderd
Het probleem is nu dat steeds meer mediabedrijven om het team van Media marketeers heen kwekers rechtstreeks benaderen. "Dit is voor geen van de partijen een goede ontwikkeling," aldus Jan Verheij. "Kwekers worden steeds meer zomaar benaderd door een willekeurig productiehuis. Zij zien in bloemen en planten een goede sponsor."

"Op deze manier wordt er geld uit de markt gehaald waar je vaak weinig voor terug krijgt. Er zijn programma's, die geen logische verbinding hebben met sierteeltproducten, te lage kijkcijfers hebben of worden uitgezonden op een tijdstip dat er niemand televisie kijkt. Kortom, je krijgt als kweker een worst voor je neus waar je nog wel eens goed spijt van zou kunnen krijgen."

Lees het gehele artikel op de site van FloraHolland
Publicatiedatum: