Jan Verheij, FloraHolland
Bloemen en planten op televisie: kracht van de media
Jan Verheij (Foto: FloraHolland)
De laatste tijd merkt het team steeds vaker dat televisiemakers rechtstreeks kwekers benaderen met het verzoek om tegen betaling content en of producten te leveren voor diverse programma's.
Verheij vertelt dat de eerste schuchtere contacten met Televisie stammen uit 2001. Rob Verlinden werkte in die tijd nog voor Eigen Huis en Tuin. Op de Zomerbloemententoonstelling in Naaldwijk had hij een zwarte Delphinium gescout en zo kwam hij bij FloraHolland terecht. Inmiddels zijn we 14 jaar verder en bemoeit FloraHolland zich steeds nadrukkelijker met TV formats, waarin bloemen en planten een rol spelen.
Coördineren
Jan Verheij en het team coördineren de contacten met tv-programma's die voor sierteeltproducten een interessant visitekaartje kunnen zijn. Hierbij moet
worden gedacht aan programma's als Robs grote tuinverbouwing, Eigen Huis en Tuin, Hollands Beste Bloemstylist, VT Woonmagazine en Koffietijd. Maar ook voor de publieke omroep kunnen de media marketeers slimme content aanleveren.
Kwekers rechtstreeks benaderd
Het probleem is nu dat steeds meer mediabedrijven om het team van Media marketeers heen kwekers rechtstreeks benaderen. "Dit is voor geen van de partijen een goede ontwikkeling," aldus Jan Verheij. "Kwekers worden steeds meer zomaar benaderd door een willekeurig productiehuis. Zij zien in bloemen en planten een goede sponsor."
"Op deze manier wordt er geld uit de markt gehaald waar je vaak weinig voor terug krijgt. Er zijn programma's, die geen logische verbinding hebben met sierteeltproducten, te lage kijkcijfers hebben of worden uitgezonden op een tijdstip dat er niemand televisie kijkt. Kortom, je krijgt als kweker een worst voor je neus waar je nog wel eens goed spijt van zou kunnen krijgen."
Lees het gehele artikel op de site van FloraHolland
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-20 Genetica én klanten Evanthia schitteren op Keukenhof
- 2023-03-20 Tuincentrum Osdorp wint Golden Singolo Award 2023
- 2023-03-17 Krassen met Picalla
- 2023-03-13 Sector moet stemmen over nieuwe financiering BBH
- 2023-03-08 Een fleurig cadeau van Decorum voor Internationale Vrouwendag
- 2023-03-07 OK Plant introduceert voorjaarseditie van Kolibri Gift set small
- 2023-03-06 Meer dan 30.000 bezoekers komen bosje tulpen plukken op Union Square in San Francisco
- 2023-03-01 Nieuwe campagneboodschap voor orchideeën: ‘Schoonheid die blijft’
- 2023-02-23 "Cupidrone van Bloemenbureau Holland heeft zijn werk weer goed gedaan"
- 2023-02-16 Kleur bekennen met hortensia op Negenmaandenbeurs
- 2023-02-13 Bloemen en planten schitteren in presentatie van 2Dezign tijdens Christmasworld
- 2023-02-10 Cupidrone verrast geliefden met bloemen en gedichten
- 2023-02-07 Nieuwe campagne ‘Word ook een gever’ promoot bloemen en planten
- 2023-02-01 1500 Sweet Kisses voor Westlandse verzorgingstehuizen
- 2023-02-01 200 jaar hortensia
- 2023-01-30 Gerberatelers zetten medewerkers Royal Flora Holland in het zonnetje
- 2023-01-24 Magical Hydrangea viert jubileum op de winkelvloer
- 2023-01-18 Mixt Creations presenteert nieuwe lijn Limited Creations
- 2023-01-17 Gerberatelers brengen kleur tijdens Blue Monday
- 2023-01-10 'Ode to Nature' belangrijkste tuintrend voor 2023