FloraHolland vindt kwekers regelmatig bereid om voor bloemisten nieuw assortiment aan te voeren. Een groeiend deel van de kopers blijkt dat te waarderen.
Er zitten verschillende plannen en projecten met betrekking tot de Bloemistenklok in de pijplijn, waaronder:
- Samen met klanten inventariseren welke kansen er zijn voor kamerplanten. Afzet kamerplanten staat bij de bloemist onder druk. De bloemist is op zoek naar 'ander segment'. De kansen vertalen naar aanvoermogelijkheden voor kwekers. Een aantal productcommissies hebben hier positief op gereageerd.
- Inspelen op seizoenproducten: de bloemist speelt hier graag op in om de consument te verleiden. De start van het seizoen eerst bij de bloemist beschikbaar laten zijn, is de insteek. Concrete aanbodinventarisaties horen bij de aanpak, wie heeft wat, wanneer leverbaar...
- Vanuit bloemisten is meer en meer behoefte naar MPS A / FFP producten. Eindklant als overheid gaat duurzaamheid eisen van leveranciers, dus ook de bloemist. De Bloemistenklok gaat hier meer op inzetten om dergelijke producten aan te laten voeren. Tevens start een pilot met FairTrade producten beschikbaar laten zijn voor de klok.
- Doorvertalen van campagnes van o.a. BBH als de bloemenagenda en woonplant van de maand naar meer verkoop op de winkelvloer. Middels vroegtijdig informeren en beschikbaarheid garanderen speelt de Bloemistenklok hier op in. Hoe kunt u met aanvoer hiervan profiteren?
- Dagelijkse afstemming met klanten over aanbod en aanbodkansen.