1. Online promotie van uw tuincentrum
Online promotie is een geweldige manier om nieuwe klantente trekken en bestaande klanten aan te moedigen om verdere aankopen tedoen. Er zijn verschillende manieren waarop klanten benaderd kunnen worden. Zo kan met een eenvoudige banner het aanbod gepromoot worden of kan men werken met online vouchers, die de klant kan printen en meenemen naar de winkel. Dit zijn beproefde wegen de digitale betrokkenheid bij de winkel te vergroten.
2. Voer een tuiniercompetitie
Houd een competitie met een mooie prijs om te laten zien datu uw klanten waardeert. Denk daarbij wel eerst goed na over de doelgroep en hoe deze te benaderen. U wilt uw bedrijf stimuleren, niet mensen trekken die op zoek zijn naareen snel weggevertje.
Een wedstrijd kan u ook waardevolle informatie geven overwaar uw bedrijf zich het beste op kan richten. Daarnaast is het een geweldige manier ommensen zich te laten aanmelden voor nieuwsbrieven en likes en volgers op social media te vergaren.
3. Promoot uw tuincentrum op Social Media
Dit is het meest voorkomende en het meest voor de handliggende punt, maar veel bedrijven beginnen goed en laten het dan langzaam doodbloeden.Niet doen! Het kan een langzame vooruitgang zijn, maar resultaat wordt pas bereikt door vol te houden. Als iets niet werkt, probeer dan eenandere aanpak. Als een klant de Facebook-pagina bekijkt en er staat geen nieuws op, dan komt hij niet nogmaals.