MPS bestaat 20 jaar
Foto: MPS
Drone bezorgt magazine
Directeur Theo de Groot haalde in zijn speech de noodzakelijkheid van innovatie in de MPS-dienstverlening aan. Verdere robotisering, automatisering en digitalisering zijn ook de trend in certificering. “Denk aan een auditor die met een Google Glass achtige bril door een kas loopt en zijn waarnemingen mondeling doorgeeft die digitaal worden opgeslagen. Maar ook aan inzet van drones die bijvoorbeeld gedoceerd hommels kunnen uitzetten in de kas of monsters nemen.”
De Groot noemde dit ‘disruptie’ wat betekent dat ‘iets nieuws en nog kleins’ in korte tijd ‘iets bestaands, groots en logs’ mogelijk gaat verdringen. Hierbij staat de oude wereld, tot verbazing van de initiatiefnemers, verlamd toe te kijken en ‘het laat gebeuren’.
Als sluitstuk van het programma werd het eerste exemplaar van het jubileummagazine ingevlogen door een drone. Het magazine is gedrukt op duurzaam papier waar vezels van Westlandse tomatenplantenstengels in verwerkt zijn.
Van en voor kwekers
MPS is door kwekers van de studieclubs en de veiling opgericht in 1995 en intussen een mondiale partner van de gehele versketen. Dit komt tot uitdrukking in het magazine door alle schakels van de versketen te belichten.
In het magazine is uiteraard veel plaats ingeruimd voor de achterban van MPS, de kwekers. Zij komen uitgebreid aan het woord. Bovendien gaat MPS in op de markttrends én in gesprek met de consument: waarom kiest hij of zij voor bij duurzame producten? Het magazine is aan 5000 klanten in binnen- en buitenland verstuurd in het Nederlands en Engels.