Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Roy Grunewald, conceptontwikkelaar;

"We verkopen geen producten maar emoties."

Ongeveer 60 tuinbouwbedrijven namen 26 mei deel aan het Tuinderscafé. Roy Grunewald is storyverteller en legde uit hoe je het verhaal van je bedrijf of product aan de consument kunt vertellen. In de huidige Expercience Economy (emotiemarkt) gaat het erom dat een product iets met je doet en niet dat het iets levert. "We verkopen geen producten maar emoties."

"Een goed verhaal ontstaat door kennis en feiten tot de verbeelding te laten spreken. In onze marketinguitingen strooien we met termen als MVO, duurzaamheid, ambachtelijke teelt, topkwaliteit en gezondheid. De vraag is alleen wat deze termen betekenen. Betekenis krijgen ze pas in een context, in een verhaal."

Werkatelier
In het najaar organiseert LTO Glaskracht Noord een 'werkatelier' voor geïnteresseerde tuinbouwbedrijven om voor het eigen bedrijf heel concreet te werken aan storytelling. Mocht je daarin interesse hebben mail dan naar hdruiter@ltonoordglaskracht.nl. Bij voldoende deelnemers vindt dit werkatelier plaats in oktober of november.

Download hier de presentatie van Roy Grunewald (PDF)

Klik hier voor de website van Roy Grunewald

Publicatiedatum: