400 man aanwezig op VBW-congres 'Het Nieuwe Ondernemen'
In het eerste deel van het congres werden feiten, cijfers, ontwikkelingen en toekomstverwachtingen gepresenteerd. Vanuit diverse invalshoeken werd door de sprekers een blik op de toekomst gericht en de kansen daarbinnen voor bloemisten. Het tweede deel van het congres stond in het teken van de praktische invulling van de toekomstverwachtingen. Ondernemerschap, klantgerichtheid, vakmanschap, slimme (online) marketing, storytelling en niet te vergeten gezonde humor zijn ingrediënten om de consument van de toekomst te blijven verleiden.
Bricks en klicks
Verrassend in de informatie was dat het koopgedrag in de toekomst niet volledig wordt gedomineerd door internet. Digitaal en online speelt zeker een belangrijke rol, maar veel (ook jonge) consumenten zullen bewust de stap naar de winkel blijven maken. Het is daarbij dan wel van groot belang dat er geïnvesteerd wordt in (online) marketing en in oprechte persoonlijke contacten met klanten.
Klik hier voor het gehele bericht, alle presentaties en een foto-impressie (FloraHolland)