Te weinig animo voor kas op WK beachvollebyal

Het bestuur en directie van Westland Marketing heeft definitief besloten het GREEN House of Taste deze zomer niet in te zetten tijdens het Festival Classique en WK Beachvolleybal in Den Haag.

Na het succes van het WK Hockey en het enthousiasme van partijen binnen de tuinbouw bij het Rijk en sport- en cultuurorganisaties hoopte Westland Marketing dit succes te kunnen herhalen. Gebleken is dat dit voor het Festival Classique en WK Beachvolleybal niet gaat lukken. De stichting heeft tot het laatste moment geprobeerd om voldoende sponsoring te verwerven, maar is daar niet in geslaagd. Er is op dit moment onvoldoende draagvlak bij de partijen voor de inzet van het GREEN House of Taste tijdens de evenementen in Den Haag deze zomer. Hierdoor zijn zowel bestuur als directie van mening dat het financieel niet verantwoord is om met de kas aan dit grote evenement in Den Haag deel te nemen.

De boodschap 'Taste Life' en de vertaling hiervan voor een programma aan de bezoekende consument werd goed ontvangen bij diverse betrokken partijen en past binnen de doelstellingen van Westland Marketing. 'Tot het laatste moment hebben we hard gewerkt aan het beschikbaar krijgen van de benodigde financiƫle middelen. Daar zijn we niet in geslaagd. Dat betekent dat er onvoldoende steun is voor het project op dit moment en dan moeten we het niet doen, hoe jammer dat ook is. Bij het WK hockey hebben we heel veel mensen uit alle deelnemende landen weten te raken. Daarnaast hebben we duizenden schoolkinderen kunnen leren, laten zien en laten proeven wat het eten van gezonde groenten met je doet. Dit hadden we graag herhaald deze zomer aan de Hofvijver in Den Haag', aldus Angelique Koolschijn, directeur Westland Marketing.

De eerder uiterst succesvolle inzet van een kas door Westland Marketing werd tijdens het WK Hockey in Den Haag gerealiseerd. Het plan om het belang van de Nederlandse tuinbouw en gezondheid door middel van een fysieke kas rond een sportevenement bij het brede publiek onder de aandacht te brengen, kon tijdens het WK rekenen op veel lof. Het WK Hockey in Den Haag werd mede door de Westlandse kas verkozen tot Marketing Promotiecampagne van 2014.

Westland Marketing blijft zich in de toekomst inzetten om Westland als toonaangevend, innovatief tuinbouwcluster op de kaart te zetten. Mede via Westland Marketing is de tuinbouwsector momenteel aanwezig op de World Expo in Milaan, die tot eind oktober duurt.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven