Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Orchideeën Piet Vijverberg B2C via webshop Het Beste van de Kweker

Kwekerij Piet Vijverberg heeft in samenwerking met PostNL een consumenten webshop gelanceerd met de naam “Het Beste van de kweker”. Via deze webshop kunnen Nederlandse consumenten hun favoriete Phalaenopsis (Orchidee) bestellen, die vervolgens door PostNL de volgende dag wordt thuis bezorgd.

De website is in de Valentijns periode online gegaan en sindsdien worden dagelijks Orchideeën besteld en verstuurd. Vooral tijdens feestdagen lopen de bestelaantallen hoog op. Deze week voor Moederdag verwacht het bedrijf daarom ook een flink aantal orders, zeker vanwege de promotie die loopt zoals radio commercials op Q-Music.




Geen traditioneel stalletje
Sander Vijverberg, directeur van het familiebedrijf: “Veel bedrijven hebben een winkel of “stalletje” bij het bedrijf. Dit directe contact met de eindklant geeft waardevolle informatie over trends, behoeftes en dergelijke. Het online kopen heeft de laatste jaren een enorme opmars gemaakt en daarom hebben wij besloten om te kijken of er mogelijkheden zijn met een online winkel. Marktonderzoek heeft aangetoond dat er zeker mogelijkheden zijn voor online plantenverkoop direct van de kweker. De consumenten die online een plant kopen, kopen niet of nauwelijks planten in een bloemen speciaalzaak of een tuincentrum. Het betreft dus vooral aanvullende verkoop waardoor er meer planten richting consument gaan.”



Levend interieur accessoire, zorgvuldig thuisbezorgd
Het Beste van de kweker is een online winkel geworden voor iedereen die geniet van de mooie dingen in het leven. "Voor welke sfeer je ook gaat in het interieur: landelijk, klassiek, strak of modern, elk interieur maak je af met de juiste accessoires en daar is een Orchidee zeker geschikt voor. Supervers uit de kas en snel geleverd." Om de planten tijdens de verzendperiode goed te beschermen is een speciale verpakking ontwikkeld. Deze verpakking is er op gericht om in alle stappen van het bezorgingsproces optimale bescherming te bieden tegen mogelijke beschadigingen. "Het gemak van het online shoppen, gecombineerd met de kwaliteit, service en zorgvuldigheid van een speciaalzaak."

Radio commercial
In samenwerking met Pull Position en de marketingafdeling van Post NL wordt er hard gewerkt aan de naamsbekendheid. In de voorbereidingen rondom Moederdag van aankomende zondag zullen er bijvoorbeeld tal van uitingen zijn richting de consument: zoals een huis-aan-huis folder en commercials op Q-Music die de gehele week verschillende malen per dag wordt uitgezonden. “Waarschijnlijk is dit voor het eerst dat een kweker op de radio adverteert op consumenten niveau”, aldus Sander Vijverberg.

Toekomst
“Het is voor ons een leuk leertraject, waarbij we waardevolle consumenten informatie op gebied van koopgedrag, voorkeuren voor kleuren / rassen, trends e.d. krijgen”, aldus Alex Duindam (management) van Kwekerij Piet Vijverberg. “Op deze manier kunnen we het aanbod voor al onze klanten verfijnen met de juiste rassen, verpakkingen en toegevoegde waarde”.

Momenteel heeft Het Beste van de Kweker alleen de Phalaenopsis van Kwekerij Piet Vijverberg in haar assortiment. “Phalaenopsis is een populaire kamerplant, maar het idee is wel dat het assortiment in de toekomst uitgebreid zal gaan worden met andere hoogwaardige en luxe kamerplanten van andere kwekers”, aldus Alex Duindam. “We blijven coöperatief samenwerken in de tuinbouw!”

www.hetbestevandekweker.nl



Publicatiedatum: