Simply Calla laat bloemist 'visueel storytellen'
Uitdaging van het promotieproject Simply Calla is om bloemisten in Europa de andere kant van Calla's te laten ontdekken. De Calla is een gewild product onder bloemisten voor rouwwerk, trouwboeketten en andere bijzondere arrangementen, maar er zijn veel meer mogelijkheden. Die focus houdt Simply Calla ook dit promotiejaar weer vast. De verandering voor 2015 is de 'boodschapper', vertelt Marcel Jansen, marketing manager voor Simply Calla: "Wij gaan 't verhaal niet vertellen, maar we creëren ruimte voor 'gewone' bloemisten om hun ervaringen en toepassingen met Calla te verwoorden en vooral te verbeelden richting hun collega's."
Vanuit deze nieuwe visuele content strategie gaat Simply Calla met diverse Europese bloemisten de uitdaging aan. Met hun team gaan ze aan de slag met Calla's en andere bloemen in boeketten en ander 'verkoopbaar' bloemwerk. Via diverse offline en online middelen wordt door 'visual storytelling' de inspiratie gedeeld. Met 4 bloemisten creëert Simply Calla komend jaar een unieke 'Simply Design File' met steeds een ander thema. Maar ook via vakmedia en groothandelaren wordt deze strategie ingezet.
De eerste 'design file' staat online en is ontwikkeld met boeket-bloemist V&V Bloemen en Wonen uit Breda. Titel van deze file is 'The truth about Calla and Colours'.
Simply Calla is het promotieproject van de FloraHolland Promotiecommissie Calla. Het marketing concept is ontwikkeld en wordt uitgevoerd door Strøm Creative Marketing en designbureau 52 Graden. Simply Calla is ook een van de samenwerkingspartners in Bouquet Tales.
Voor meer informatie:
Simply Calla
Marcel Jansen
marketing manager
M: 06-41694165
E: [email protected]
www.simplycalla.com