Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Concurrentie bloemenveiling ligt op de loer

Elke dag weer komen handelaren in alle vroegte op de veiling van Aalsmeer, een complex dat zo'n twee miljoen m2 beslaat, bijeen. Er komt een scala aan bloemen voorbij: van amarylis tot chrysant, van gerbera tot roos, en natuurlijk de Nederlandse tulp. Ze slaan hun slag en een groot gedeelte gaat vervolgens rechtstreeks naar Schiphol, van waar het naar alle hoeken van de wereld vliegt.

Meer dan de helft van alle snijbloemen worden op de veiling verhandeld, een plek die al sinds het begin van de vorige eeuw het epicentrum van de wereldwijde bloemenhandel is.

Maar nu lijkt daar verandering in te komen. Tijden veranderen, over de grens gebeurt van alles en daarom kan met recht de vraag gesteld worden: hoe lang nog blijft die bloem iconisch voor de Nederlandse identiteit?

Klik hier voor het gehele artikel (en video) op nytimes.com
Publicatiedatum: