Winterse romantiek met Nederlandse chrysanten in Rusland
Opnieuw brak deze campagne alle records, mede door dat het grootste online 'Weddingportal' op VKontakte (Russische tegenhanger van Facebook). De foto’s van de campagne op 13 februari toonde 260.000 volgers.
Voor de campagne volgde het stylingsteam van Sobolj, met video en fotoploeg, een heuse Russische winterbruiloft: die van model Elena Chernova. Tijdens de bruiloft werden opnamen gemaakt van de fraai gedecoreerde ruimte en van de gelukkige bruid zelf. De foto’s en video werden tussen 9 december en 14 februari uitgezet op sociale media. De reputatie van Sobolj, als betrouwbare bron van innoverende sierteeltconcepten, zorgde er weer voor dat de berichten door duizenden volgers werden opgepakt, gedeeld en bekeken. Hieronder tellen wij ook het getrouwde fotomodel zelf en influencers op Instagram. Hierdoor bereikte de campagne naar schatting 400.000 mensen in heel Rusland.
Uiteraard werd de campagne ondersteunt door export van de gebruikte chrysanten van bij Stichting Chryson aangesloten kwekers, zodat deze direct verkrijgbaar waren voor hen die de fraaie bloemwerken ook wilden uitvoeren of kopen. Deelnemende importeur plaatsten overigens de campagne ook op hun eigen sociale media-accounts.
De moderne vormgeving en de voor de campagne gebruikte nieuwe media waren afgestemd op een jong publiek: onderzoek toont immers aan dat de meeste stellen trouwen tussen hun 25e en 27e jaar. Omdat de economische situatie rustiger is, stabiliseert het aantal bruiloften zich. Er wordt voor bruiloften een, voor Russische begrippen, groot budget van tussen de €2.000 en €20.000 voor uitgetrokken. Bloemen zijn daarbij heel belangrijk, een graadmeter voor luxe en status van de bruiloft.
De campagne laat zien dat ook in de winterperiode Nederlandse sierteelt heel goed gepromoot kan worden in het koude Rusland.
bron: Sobolj
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-20 Tuinbranche Nederland presenteert tuintrends van 2024
- 2023-09-20 Gerda Lenten Havertong is ambassadeur Grootouderdag
- 2023-09-11 Elke dag van de maand een andere bloem in de picture in nieuwe promotiecampagne 365 dagen bloemen
- 2023-09-07 Orchideeën in de schijnwerpers op de Dag van de Orchidee
- 2023-09-01 Een ode aan de orchidee
- 2023-08-31 Nederlandse sierteeltsector ‘verbloemt’ wegwerkzaamheden
- 2023-08-28 Hortensia volop in de spotlights op beurs en veiling
- 2023-08-24 Orchidinfo.eu in de startblokken voor elfde editie Internationale Dag van de Orchidee
- 2023-08-24 Magical Hydrangea in de prijzen op Plantarium Groen-Direct
- 2023-08-17 Zomerromantiek in de Betuwe
- 2023-08-16 Cinefleur Magazine op bezoek bij Nederlandse kwekers
- 2023-08-15 Klanten Kaufland in Duitsland en Polen getrakteerd op zakje bijen-aantrekkende bloemzaden bij aankoop Hebe Donna
- 2023-07-21 Danny van Uffelen: “De gehele sector heeft baat bij eenduidige duurzaamheidscommunicatie.”
- 2023-07-21 Addenda opent het Hebe seizoen en gaat ‘On Tour’
- 2023-07-06 Bekendheid trosroos krijgt extra boost met lancering trendmagazine World of Sprayroses
- 2023-06-29 “Magical Hortensia verovert harten Europese consument"
- 2023-06-28 Charmelia-campagne 'The feeling of wildflowers' van start
- 2023-06-27 Sprinklr.co is partner van RTL programma Lodewijks Groene Geluk
- 2023-06-26 Marketeers bijeen bij Sion Young Plants en verkennen mogelijkheden ChatGPT
- 2023-06-16 Mandevilla Sundaville Double Blush Pink wint FleuroStar Award 2023-24