De afgelopen twee decennia heeft FlowerTrials zich ontwikkeld van een gezamenlijk promotie-initiatief opgezet door een handvol veredelaars tot een niet te missen evenement binnen de wereldwijde tuinbouwgemeenschap. Maar liefst 59 bedrijven zullen dit jaar exposeren in week 24 voor de 20ste jubileumeditie.
Marjolein Kuyucu-Lodder, International Product Marketeer bij Florensis en nieuwe voorzitster van het FlowerTrials comité: "In de afgelopen twintig jaar heeft FlowerTrials zich ontwikkeld van een gezamenlijk promotie-initiatief tot must-attend handelsevenement op de tuinbouwkalender. Naast planten die de tuinen opvrolijken, zoekt de moderne consument naar variëteiten die hittebestendig, droogte tolerant, of aantrekkelijk zijn voor bestuivers. De deelnemers van FlowerTrials reageren steeds meer op deze maatschappelijke trends door de nieuwste veredeling op inspirerende wijze te tonen en helpen retailers hiermee het verhaal succesvol aan hun klanten over te brengen."
30 locaties
Dit jaar zullen de deelnemers hun nieuwste innovaties tentoonstellen op 30 locaties in het midden en zuiden van Nederland, evenals in Duitsland. Dankzij zijn focus op de presentatie van de nieuwste ontwikkelingen in veredeling, is het evenement een drijvende kracht die de voortdurende evolutie in pot- en perkplanten laat zien.
Op www.flowertrials.com vindt u een compleet overzicht van alle actuele deelnemers en hun assortiment, inclusief de link om uw bezoek te registreren.