Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Marketing

2-9 september, Keulen

Pflanzenfreude.de organiseert Green Day Break

Van 2 tot en met 9 september presenteert Pflanzenfreude.de de Green Day Break midden in Keulen. In de achtertuin van café Wndrfuel, gelegen in de trendy wijk Südstadt, wordt in die week een botanisch programma uitgevoerd met als doel stadsbewoners nieuwe energie te geven tijdens een drukke werkdag. Dat.....

FleuraMetz introduceert Remarkable

Remarkable is, na Customized, de tweede categorie waarmee FleuraMetz zijn klantgroepen op een moderne en toegepaste wijze probeert te boeien en te binden. Met het merk wil FleuraMetz klanten inspireren seizoensgebonden producten als eerste toe te passen of juist nieuwe soorten te gebruiken. 'Het aanbod wordt.....

Tijd voor kleurrijke verhalen

Jaarlijks organiseert Plantion samen met haar klokkopers weer de ‘Kleurrijke Verhalen Dagen’. Dit jaar loopt de campagne van 20 tot en met 30 september 2017. De consument wordt dit keer met een aantrekkelijke kortingsbon (7,50 euro) verleid tot een extra bezoek aan de winkel.Vorig jaar kregen consumenten.....

Mats Boots, Brilliant Dutch

Geverfde tulpenbol komt steeds beter uit de verf

Tholen - “De bloembollenmarkt is toe aan vernieuwing en met dit nieuwe tulpenconcept slaan we een weg in die nog niet bewandeld wordt.” Dat zegt Mats Boots (Brilliant Dutch), die eind vorig jaar samen met zijn broer Dave een nieuw cadeau item op de markt zette: de geverfde tulpenbol. Inmiddels kan de.....

Trendbijeenkomst, 19 september, Ede

Wat zijn de trends voor het najaar?

Op dinsdag 19 september organiseren Bloemenbureau Holland, Alflora en VBW samen met Groothandelscentrum Plantion opnieuw een trendbijeenkomst, waarin we je alles vertellen over de trends van dit najaar! Welke kleuren staan centraal? Welke vormen, materialen en producten? En hoe maak je als bloemist de.....

16 tot en met 24 september, Kasteel Groeneveld, Baarn

Dümmen Orange hoofdsponsor Bloemkunst2017

De fraaiste planten en de mooiste snijbloemen die Nederland te bieden heeft, komen dit jaar weer samen op Kasteel Groeneveld in Baarn voor het stijlvolle event Bloemkunst2017. Van 16 tot en met 24 september verandert het kasteel in één grote bloemenzee.Bloemkunst2017! is een tentoonstelling vol groeiende,.....

Intratuin trekt stekker uit Groene Handen

Het televisieprogramma Groene Handen van Lodewijk Hoekstra keert niet terug op televisie. Dit zou komen door problemen met hoofdsponsor Intratuin, meldt website Televisier.​In maart dit jaar was het programma Groene Handen bij RTL te zien. In Groene handen behandelt Lodewijk Hoekstra diverse.....

Bloemen- en plantpromotie op het Happinez-festival

Het Happinez-festival is van 15 tot en met 17 september in Fort Voordorp. Op het festival wordt door Bloemenbureau Holland promotie gemaakt voor Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl.Het Happinez-festival wordt georganiseerd door het gelijknamige tijdschrift en heeft qua doelgroep veel overlap met.....

Op Columbia Road Flower Market bloeit de bloemen-en plantenhandel

In Oost-Londen is het een begrip: de Columbia Road Flower Market. Generaties van Londenaren kopen hier wekelijks hun bloemen en planten. Maar ook de verkopers gaan generaties terug. Bovendien is de markt steeds populairder bij toeristen die het aanbod en de gezelligheid willen ervaren.Trader - Columbia Road.....

Werknemers gelukkiger door groen

In haar vaderland Amerika zag én ervoer Elizabeth Nelson aan den lijve wat een werkethos van ‘doorgaan tot je erbij neervalt’ in combinatie met een zitcultuur in ongezonde gebouwen met mensen doet. Dat moet en kan anders, vond ze. Het is hoog tijd voor een werkomgeving waar de mens centraal staat. Ze stapte.....

ABN AMRO sectorrapport

"Ga proactief om met mogelijke gevolgen Brexit"

Er zijn in het VK circa 1.500 bedrijven actief die een Nederlandse eigenaar hebben. Gezamenlijk genereren die circa GBP 40 miljoen aan omzet op jaarbasis. Een veelvoud van dit aantal bedrijven heeft een intensieve handelsrelatie met het VK en staat daarmee bloot aan de grillen van de valutamarkten. De.....

Bas Reijerkerk:

"Op naar het eerste Dahlia Event!"

"Momenteel zijn wij een samenwerking aangegaan met bijna alle bedrijven die iets met dahlia’s doen: kwekers, handelaren en bemiddeling. Wist je dat ruim 70% van de dahlia’s hier in de Bollenstreek wordt gekweekt en verhandeld? Op 24, 25 en 26 augustus is er een Dahlia Event voor bedrijven met maar liefst 48.....

Praktijkvoorbeelden en business cases gezocht:

Levend groen voor gezonde gebouwen

Mensen brengen een groot deel van hun dag binnen door, of dat nu thuis is, op het werk, op school of in een zorginstelling. Dat betekent dat het van groot belang is dat ze zich in deze gebouwen prettig voelen, zowel voor henzelf, voor de organisaties waar zij in werken als voor de maatschappij. Zo maken.....

Bloemist lokt consument op Kleurrijke Verhalen Dagen

Jaarlijks organiseert Plantion samen met haar klokkopers weer de ‘Kleurrijke Verhalen Dagen’. Dit jaar loopt de campagne van 20 tot en met 30 september 2017. De consument wordt dit keer met een aantrekkelijke kortingsbon (7,50 euro) verleid tot een extra bezoek aan de winkel.Vorig jaar kregen consumenten.....