Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Marketing


DFG denkt mee over toekomst Aalsmeer

De derde bijeenkomt van Aalsmeer in zicht gaat over ‘Aalsmeer en de metropool’. Hoe verandert de wereld Aalsmeer? Amsterdam en omliggende gemeenten groeien steeds meer naar elkaar toe en vormen tezamen een dynamische metropoolregio. Welke kansen en uitdagingen liggen er in Aalsmeer, als dorp en als onderdeel.....

Stolze en klanten spelen hoofdrol in nieuwe bedrijfsvideo

Specialist in installatietechniek word je niet zomaar. Daar is Stolze trots op en dit willen ze dan ook graag laten zien. In de nieuwe bedrijfsfilm laten ze in een aantal minuten zien wat ze in huis hebben.De bedrijfsfilm is mede mogelijk gemaakt door Plantenkwekerij Vreugdenhil, P. van der Haak .....

Start #Lievelingsbloem campagne 2017

Op dinsdag 17 oktober is de #Lievelingsbloemcampagne 2017 van Bloemenbureau Holland (BBH) wederom van start gegaan, een campagne die zal worden uitgerold in alle vier de kernlanden (Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland). De boodschap van de campagne is, vanzelfsprekend, de consument.....

Nieuwe campagne met Maxim Hartman: De plant als vrouwenmagneet

Mannenplanten, wat zijn dat eigenlijk? Via het consumentenmerk Mooiwatplantendoen.nl lanceert Bloemenbureau Holland een campagne waarin televisiemaker, presentator, groot planten- en vrouwenliefhebber Maxim Hartman het uitlegt. Aan de hand van zes woonplanten laat hij de Nederlandse man zien dat planten.....
"Collectieve promotie; Ja, mits!"

Directeur VGB licht 'Sierteeltpromotor en 'Activator' toe

Nog niet zo heel lang geleden betaalden sectorgenoten via een heffing van het Productschap Tuinbouw voor activiteiten op het gebied van promotie en onderzoek. Promotiegelden kwamen terecht bij Bloemenbureau Holland (BBH) die, bestuurd door sectorgenoten, in vele landen de bloemen- en plantensector al.....

Tulp Dutch Master bij opening Hermitage

De officiële opening van de tentoonstelling Hollandse Meesters uit de Hermitage, Oogappels van de Tsaren was vrijdag 6 oktober. 63 Pronkjuwelen uit een van de opzienbarendste Petersburgse schatten zijn naar Nederland gekomen. En ook hier prijkte de tulp ‘Dutch Master’, die afgelopen mei speciaal voor deze.....

Colombiaanse bloemensector lanceert Britse marketingcampagne

De Colombiaanse bloemensector, die van 4 tot en met 8 oktober zijn producten zal tentoonstellen tijdens Proflora 2017 in Bogotá, zal in september een nieuwe, op het Verenigd Koninkrijk gerichte marketingcampagne lanceren om bloemisten en groothandelaren eraan te herinneren dat Colombiaanse bloemen de beste.....

Air So Pure promoot planten met 'luchtbubbel'

Op 6 en 7 oktober was het groen in het winkelcentrum Limbecker Platz in Essen. De telersvereniging Air So Pure hield een speciaal evenement als hoogtepunt van de communicatiecampagne in Duitsland.De stand was vrij gemakkelijk te herkennen aan de grote "luchtbubbel" met Air So Pure planten daarin, die het.....

Zentoo bloemen shinen op Vogue Festival

Vogue Nederland organiseerde de eerste Nederlandse editie van het Vogue Fashion Festival en daarbij mochten Nederlandse bloemen natuurlijk niet ontbreken. In navolging van een gelijksoortig festival van de Britse en Franse editie in Londen en Parijs vond het allereerste Nederlandse Vogue Fashion Festival.....

Extra aandacht voor orchidee in tuincentra

De komende maanden vinden er veertien orchidee evenementen plaats bij verschillende Intratuin locaties. De evenementen maken deel uit van de campagne ‘Show who you are’. Het doel van de campagne is om consumenten in Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland op de hoogte te stellen van de.....

Nieuwe editie The Green Gallery: Volkslegenden & Groen

The Green Gallery is alweer toe aan editie nummer 8. Het magazine is gemaakt in samenwerking met creatieve geesten zoals fotografen van Vogue, W Magazine en Kinfolk, stylisten van Elle Deco, toonaangevende en opkomende artiesten en bloggers die het tijdbeeld van nu bepalen. Internationale liefhebbers van.....

Svensson op de Limburgse tour

De tweede netwerkborrel onder de naam SvenssOnTour was in Limburg. Donderdag kwamen telers en toeleveranciers uit het Zuiden in Café Boëms Jeu in het verre America bij elkaar. Voor de inwendige mens werd goed gezorgd. Op de green egg barbecue werden de heerlijke hapjes klaargemaakt. Daarnaast was er alle.....

Roermond houdt bloemetjes buiten

Zomerbloei zorgt voor positief imago

Wie in de zomermaanden Roermond via de hoofdentree binnenrijdt, kan niet om het vrolijke welkom heen. Op de randen van de Roerkademuur en de Maria Theresiabrug, beter bekend als de Stenenbrug, staan om de tien meter grote bloembakken en lantaarnpalen zijn voorzien van hanging baskets met rijkbloeiende.....

Promotieactie Air So Pure in het winkelcentrum Limbecker Platz

Op 6 en 7 oktober wordt het groen in het winkelcentrum Limbecker Platz in Essen. De telersvereniging Air So Pure houdt een speciaal evenement als hoogtepunt van de communicatiecampagne in Duitsland. In het kader van een tweedaags doctoraat willen zij consumenten informeren over de effecten van Air So Pure.....

Zentoo in World Horti Center

Vanaf oktober 2017 gaat Zentoo participeren in het World Horti Center in Naaldwijk. In dit centrum komen onderwijs, onderzoek en het bedrijfsleven bij elkaar. Binnen het World Horti Center gaat Zentoo de samenwerking met haar leveranciers en klanten verder intensiveren en wordt een samenwerking opgezet op.....

Bloemenpromotie voor 150.000 Renault-klanten

Binnen een samenwerking tussen Renault Nederland en VBW hebben de leden van die laatste voordelen bij de aanschaf en of huur van een Renault bedrijfs- en personenwagens. Nu is er een extra samenwerking: vanaf eind deze maand versturen partijen een gezamenlijke e-mailing naar ruim 150.000.....
Jeffrey van den Berghen, vrijwilliger en bestuurslid Stichting RFTR:

"We hebben een strijd te winnen maar het is geen wedstrijd"

De organisatie van de Ride for the Roses heeft Jeffrey van den Berghen, vrijwilliger en bestuurslid bij de stichting, geïnterviewd. Lees hieronder wat hij te zeggen heeft over zijn werk in de orchideeën, en vooral zijn inzet voor de Ride for the Roses.Vertel wat over jezelfIk ben Jeffrey van den Berghen en.....

samenwerking met Takii en Van Gogh Museum

FleuraMetz gaat Sunrich zonnebloem Europese faam bezorgen

In 2015 riepen Takii en het Van Gogh Museum het keurmerk ‘Sunrich – Van Gogh’s Favorite’ in het leven. Geselecteerde zonnebloemkwekers uit Nederland mogen het keurmerk ‘Sunrich – Van Gogh’s Favorite’ voeren van veredelaar Takii. Nu is een nieuwe samenwerking gevonden met FleuraMetz, die het merk Europese.....